2020-й рік був позначений збудованими 6,5 тисячами кілометрів доріг. "Було відремонтовано 4000 кілометрів доріг державного значення і 2500 кілометрів доріг місцевого значення. Видів ремонтів багато: будівництво, реконструкція і т. ін. Але це кілометри, які з верхнім новим шаром були введені в експлуатацію", – каже Олександр Кубраков.
На цей рік у бюджеті заплановано ще більше – 6,8 тисяч кілометрів. Однак голова автодору готовий розповісти про частину коштів із цієї суми: "Я відповідаю за дороги державного значення, мені трохи важче відповідати, що відбувається з місцевими дорогами, але, дійсно, якщо говорити про Укравтодор, на цей рік заплановано 4,5 тисяч кілометрів доріг державного значення відремонтувати". За його словами, найважливіші ділянки доріг, які треба відремонтувати: це завершення траси "Дніпро - Решетилівка" на території двох областей та траса М-30 "Стрий - Ізварине", яка проходить через усю Україну: від Заходу, з кордону з Польщею, де будується новий спільний пункт пропуску, до Сходу, де дорога доходить до межі з тимчасово окупованими територіями.
Підприємство, зазначає посадовець, працює як усі органи державної влади, проходить через систему Прозоро та велику кількість аудитів: "Ми – пілотний проєкт ЄБРР у сфері протидії корупції у сфері державних органів, і якщо говорити про використання, то у нас 97% виконання плану. Якщо говорити про ефективність, якщо взяти кількість кілометрів побудованих у 2019-му році порівняти з 20-м роком, то у нас економія 19% на одному кілометрі".
Також Олександр Кубраков прокоментував ситуацію із виділенням коштів на дороги у так званому COVID-фонді: "Коли Україна зрозуміла, що вона отримає від "Газпрому" 2,7 млрд доларів була ідея, президент публічно про це говорив, щоб частину цих грошей направити на інфраструктуру. Коли почався COVID, створювався спеціальний державний фонд, і туди Нафтогаз перерахував, здається, 27 чи 28 мільярдів гривень у вигляді своїх дивідендів. Дивіденди Нафтогаз отримав не тому що в нього був вдалий рік, а тому що туди зайшло майже 2,7 млрд доларів. Він перерахував, а ми на цю частку від самого початку розраховували. Потім ми з цього фонду, який називали "ковідівським", отримали. Але нічого спрощеного не було, все відбувалося за такими самим процедурами. Всі ті проєкти, які фінансувались, проходили такі ж процедури закупівлі "Прозоро". В цьому році ми проходимо додатковий аудит Державної аудиторської служби. У минулому, я впевнений, так само полвина процедур проходила моніторинг Державної аудиторської служби тому що у нас галузь має великий інтерес з боку суспільства, з боку народних депутатів".
Наостанок голова Автодору розповів, яка ситуація на ринку України з бітумом, який використовують для будівництва та ремонту доріг. "В минулому році ми суттєво підняли попит на бітум, і в нас підприємство в Україні поки що єдине, це Кременчуцький нафтопереробний завод. Вони закрили 40% потреби, 60 % було імпортовано. Географія різна: Білорусь, Польща, навіть Італія, Іспанія були. Російського бітуму не було в минулому році".
Нагадаємо, як раніше повідомляло Державне агентство автомобільних доріг України, для "Великого будівництва" створять державний фонд у формі акціонерного товариства зі стартовим капіталом близько 3 млрд доларів.
Фото: Укрінформ