"Кризу нафтопродуктів оператори ринку подолали. І це правильно, що бюджет має бути наповненим і бізнес буде сплачувати податки. Бо дуже великі витрати держава несе через війну і оборону нашої держави. Але куди саме ці кошти з акцизів будуть спрямовані — ось головне питання.
26 серпня бюджетний комітет Верховної Ради не підтримав текст законопроєкту щодо коштів з акцизів, які мали йти на потреби ЗСУ. Натомість було проголосовано у першому читанні законопроєкт 7668-д, що кошти будуть йти виключно на погашення попередніх боргів "Великого будівництва та доріг".
Сьогодні у кожному мобільному додатку ми маємо закладку "Допомога ЗСУ". Волонтери активно збирають гроші нашій армії. А влада збирає з усіх споживачів нафтопродуктів якісь гроші для погашення незрозумілого боргу якимось компаніям. А це, очевидно, якраз ті фірми-прокладки, через які відмиваються гроші на будівництво доріг. Куди ми зараз будуємо дороги? Я готовий їздити ямами до кінця війни, аби лише у наших вояків була амуніція і спорядження, зброя і боєприпаси.
Міністр інфраструктури Олександр Кубараков сказав, що на фоні падіння цін на зовнішньому ринку нафтопродуктів, звідки наповнюється ринок України, підвищення цін з введення акцизів навіть не відчується. У нашого міністра виходить таке собі "зростаюче падіння".
За останні тижні ми бачимо, що вартість дизельного пального зросла на зовнішньому ринку на 240 доларів за тонну. А для України це 5-6 грн за літр. Тобто, навпаки, створені передумови для зростання цін. Європа нам додає 7 грн зростання в ціні, а акциз ще 4 грн 100 євро на 1000 літрів при нинішньому курсі — це 4 грн на літрі. А це зростання в ціні на 11 грн.
Що стосується бензину, то на зовнішньому ринку відбулося зниження ціни на 80 коп. за літр. Але з акцизом це буде зростання ціни на 3 грн".
Фото: уніан