"Багатьох речей, чому вони відбуваються в Україні, ми не розуміємо", – каже Любомир Шумаков. Адже, на його думку, законотворці планують зробити подвійне оподаткування авто: "По транспортному збору – їздиш, купуєш бензин чи дизпаливо – частина грошей йде на утримання, будівництво доріг. І на мою думку, на сьогодні в Україні принципово кращий стан будівництва та утримання доріг. Принципового чуда не сталося, ми не стали Німеччиною чи Польщею, з їх станом доріг, але бачимо, що багато доріг у нас будується. Зараз знову пропонують ввести транспортний збір. Раніше, кожний рік чи два роки, коли машина проходила техогляд, власник повинен був сплатити цей транспортний збір".
Експерт пояснює і скепсис, з яким українці ставляться до техоглядів: "Ми пам’ятаємо як проходив техогляд за часів ДержАвтоІнспекції. Безумовно, його можна було пройти абсолютно нормально – заїхати машиною на станцію МРЕО, машину перевіряли, робили висновок, видавали талон про техогляд. Але, можна було отримати цей техталон і "за сало", закріпити його на лобове скло і їздити незалежно від того, в якому технічному стані знаходиться авто. Тому і зараз виникають питання яким чином буде проходити цей техогляд – справжній чи знову можна знову "за сало". Інша сторона питання, каже він, євроінтеграція: "нам необхідно запровадити цей техогляд, бо він є в усіх цивілізованих країнах Європи".
Експерт зазначає, якщо цей техогляд буде таким, як наприклад, в Латвії, Німеччині, то це розвантажить дороги від таких старих машин та дозволить контролювати стан автотранспорту. Але, каже він, відразу ж виникають питання: де ці техогляди будуть проходити. "На сьогоднішній день їх можна проводити на офіційних СТО дилерів-виробників. Знову виникає питання – чи буде достатньо їх потужностей для перевірки всіх автовласників".
"Ще технічніше буде, якщо ми відмовляємося від сплати цього збору, який входить в вартість бензину чи дизпалива, і ми починаємо платити його щорічно. І тут знову питання – у одних машини їздять постійно і постійно знаходяться в експлуатації, а хтось виїздить дуже рідко, але платять всі однаково. Цю несправедливість, якраз і прибирали через сплату за пальне", – вважає він. На сьогодні у нас цей податок не платять електромобілі – на початок року їх близько 25 тисяч. "Можливо, необхідно порозмислити як їм платити цей транспортний збір", – пропонує штурман.
Фото: УНІАН