Як змінються українські бренди і як їх продавати: розповідає представниця проекту "Всі.Свої"

Як змінються українські бренди і як їх продавати: розповідає представниця проекту "Всі.Свої"

Скільки в бренді має бути українського та як продавати локальні бренди говорили з директоркою з комунікацій проекту "Всі.Свої", експерткою Українського культурного фонду Тетяною Фіщук.

 

Чому локальний бренд, а не вітчизняний

Як змінювалося значення українського і локального бренду за чотири роки — від моменту, коли ми стартували. По-перше, у риториці зник термін вітчизняний, і це дуже круто. Це трошки з "тих" часів, ми не хочемо використовувати це слово, тому ми навмисно вживаємо саме слово локальний. Ми багато вивчаємо якісь глобальні тренди і спілкуємося з тренд-вотчерами, вони кажуть слово "локал" і кажуть "local is new global". Це слово є вже таким трендовим, тобто локальне  це таке характерне для однієї країни.

Відбір брендів

Перед запуском магазину ми аналізували, які бренди заводити, бо ми працюємо з тисячами брендів, а в магазині представлені 200250 брендів — доступної локальної моди. В нас є перелік вимог до брендів, які можуть потрапити до магазину.

Є селекція у рамках магазину, є селекція у рамках маркету. Це два різні підходи.

Наприклад, якщо говорити про маркети, то тут важливим аргументом є новаторство. А якщо йдеться про магазин — це має бути мануфактурне виробництво або дотичне до цехового виробництва.

Зміна тенденції — від "про Україну" до "про українське"

Зараз тенденція змінюється: раніше це було про Україну, а тепер це про українське. Якщо зараз портрет Лесі Українки, то це не просто портрет, а він, наприклад, з якоюсь цитатою. Мода стає якимось соціальним атрибутом, соціальним інструментом комунікації, що українські бренди хочуть щось донести.

Громадянська позиція — чи важливо це для брендів

Якщо говорити про маркетинг і бізнес, я б радила брендам, компаніям сформувати свою позицію. Це може бути позиція щодо подій, які відбуваються в Україні, щодо мови чи будь-яка інша, яка близька до бренду.

Проект "Всі.Свої" у підтримку Олега Сенцова — це проект з категорії "ми не могли цього не зробити".

 

Доступність українських брендів
 

Хибною є думка про те, що українське має бути дешевшим. Українські речі не можна порівнювати з глобальним масмаркетом, бо, по-перше, йому від 40 до 70 років, по-друге, глобальний масмаркет шиє на чотири континенти. А українські бренди — це капсульні бренди, мануфактурні бренди.

Також варто розуміти, що в Україні немає повного циклу, наприклад, текстильної промисловості. Тому всі комплектуючі бренди закуповують закордоном, щоб втримати якість і європейський стандарт.

Як змінилися бренди

Бренди дуже змінилися за останні чотири роки. Раніше це були такі бренди-ентузіасти і це було з категорії "я — митець, я хочу зробити таку колекцію і мені байдуже, чи буде вона продаватися".

Зараз бренди починають адаптуватися до світового рітейлу, а також починають вчитися. Ми бачимо, що розвивається інфраструктура навчання для локальних виробників — від як розробити стратегію до експортної стратегії.

Перспективні ніші

Якщо говорити про ринок моди, аксесуарна ніша є перспективною, чоловічий сегмент — це класичний костюм, кежуал, взуття, верхній одяг, одяг для дому і білизна.  Категорія дому і декору є платформою, яка тільки починає розвиватися, тут можна заходити у ніші: кераміка, дерево, скло, меблі, гутництво, текстиль.

Поради: що потрібно робити виробникам, щоб українське продавалось

  • виділити ДНК бренда, тобто впізнаваний почерк;
     
  • розробляти стратегію;
     
  • розуміти, хто є цільовою аудиторією;
     
  • працювати над маркетингом, над правильним позиціонуванням у соцмережах.

Фото - facebook.com/vsi.svoi.store

Останні новини
Мирослав Мельник: "Переможці Червоної Рути виконують важливу культурну місію"
Мирослав Мельник: "Переможці Червоної Рути виконують важливу культурну місію"
Сьогодні всі страхові компанії в Україні надійні — Черняховський
Сьогодні всі страхові компанії в Україні надійні — Черняховський
Анатолій Табаченко: "Якби Українське Радіо мало аромат, то це був би аромат чорнобривців"
Анатолій Табаченко: "Якби Українське Радіо мало аромат, то це був би аромат чорнобривців"
"Ми повинні зробити все, щоб наступного року війна закінчилась". Ексклюзивне інтерв'ю президента Зеленського
"Ми повинні зробити все, щоб наступного року війна закінчилась". Ексклюзивне інтерв'ю президента Зеленського
Промінь рекомендує: Аліна Савчук з треком "Коли я без тебе"
Промінь рекомендує: Аліна Савчук з треком "Коли я без тебе"
Новини по темі
Реформа церковного календаря: "геть від Москви" чи вимога часу?
Український Нотр-Дам: що відомо про пожежу в костелі Святого Миколая та чи вдасться відновити концертний майданчик?
Мистецтво офлайн. Як музеї готуються до виходу з карантину?
Українському театру потрібна контрактна система – голова спілки театральних діячів України
Павло Гудімов: в Україні конкуренції серед кураторів немає, їх потрібно більше