Про можливі протести через закінчення митних пільг
Голова комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев заявив, що більше поступок з боку держави не буде у питанні машин на єврономерах. За його словами, "євробляхери" отримали пільгу чи відтермінування, під цю пільгу завозять нові автомобілі на єврономерах і процес отримує нове дихання.
Водночас організація АвтоЄвроСила, яка була активним учасником подій щодо розмитнення авто за зниженими податковими ставками, заявила, що жодних перекритих вулиць чи мітингів у Києві вже не буде. Проблему "євроблях" варто оцінювати з декількох позицій: не тільки щодо наповнення держбюджету, а і щодо соціальної напруженості у суспільстві. На сьогодні критичної маси для страйків чи перекриття вулиць немає.
Держава поступилася в цій ситуації, бо вона допустила, що велика кількість автомобілів була завезена в Україну, де тривалий час діяли великі ставки для розмитнення авто. Іноді податки в кілька разів перевищували вартість самого транспортного засобу. Це відповідальність держави і тих митників, які пропускали такі авто. Потім, потрібно було цю проблему вирішувати і держава дала можливість розв’язати це питання остаточно.
Про український ринок вживаних авто
На українському ринку свого часу спостерігався бум ввезених машин із Європи, які там викидали на металобрухт. Останнім часом в Україні популярні "американці", вживані машини зі Сполучених Штатів.
Популярність "американців" пояснюється тим, що у США діють серйозні програми щодо підтримки купівлі нових авто: це і пільгове оподаткування, питання виділення коштів для електрокарів. Тому вартість вживаних американських авто низька. Саме ці низькі ціни і приваблюють українців. Особливо низькі ціни на пошкоджені авто зі США, які потрапили в ДТП. У Штатах їх ремонтувати дорого, а в Україні – набагато дешевше. До того ж у США хороші дороги і експлуатація для авто зазвичай не є виснажливою. Для українського ринку вживані авто не є проблемою, бо громадяни купують більше палива, сплачують більше податків і покращують свою якість життя. Рівень оподаткування для цих авто після розмитнення є прийнятним, щоб завозити ці автомобілі і використовувати.
Про покарання за нерозмитнення
Певні категорії громадян, зокрема учасники АТО/ООС мають додатковий пільговий термін до 8 лютого 2022 року. Як зазначають офіційні джерела митниці, це одна з найбільших категорій осіб-пільговиків, хто ввіз автомобілі на територію України і ще їх не розмитнив.
Нерозмитнення поліція розглядатиме як порушення статті 121, де є пункт про керування нерозмитненим авто. Це тягне накладення штрафу на водія розміром 500 неоподаткованих мінімумів. Штраф доволі суттєвий і становить близько 170 тисяч гривень.
За законодавством передбачено не лише суттєві штрафні санкції за нерозмитнення, а й розбирання і знищення автомобіля. Практика показує, суд притягує до відповідальності і накладає штрафи на особу, яка ввезла автомобіль та заповнила певні документи під час перетину кордон.
Фото: pinterest.com