Про російський закон, за яким "шампанським" можна називати тільки продукцію виготовлену на території РФ
З економічної точки зору ― це порушення усталої практики найменування товарів.
Уже виник такий жарт про те, що стрічки зняті в Росії будуть називатися фільмами, а те, що створюють за її межами матиме назву "художня самодіяльність".
Так от російський підхід стосовно торговельних марок ― це і є "художня самодіяльність". Україна ж знаходиться на боці Європейського Союзу, тим паче в нашій угоді про співробітництво є окремий підрозділ, який чітко визначає процедуру ідентифікації походження товарів за географічним принципом. Якщо товар набуває поширення саме через географічну прив’язку, то його будуть захищати й інші країни ЄС. У нашій угоді є фрагмент, який дуже рідко можна побачити в інших угодах, про те, наприклад, якщо Шампань визнає, що шампанське може вироблятися не лише на тій території, то Україна матиме право захищати це найменування.
Про тих виробників, які все ж змінили технічні етикетки пляшок, що прямують до РФ, назвавши шампанське "ігристим" вином
Комітет виробників вина Шампані рекомендував своїм компаніям-учасникам призупинити постачання. Але є ще один важливий нюанс на міжнародному ринку торгівлі ― це довгострокові угоди. Досить часто компанії пов’язані з партнерами не лише з угодами про поставки, але й угодами про використання торгових марок. Не всі компанії можуть одразу зупинити постачання, адже це може накласти відбиток на функціонування всього бізнесу.
Читати далі: Кулінарна і цифрова дипломатія: у яких напрямах МЗС планує розвивати імідж країни. Коментує експертка
Про необхідність географічних зазначень
Це важливо для іміджу країни та її виробників, а також максимального поширення інформації про неї закордоном. Важливо не лише як і де виготовляють товар, але й те, що його мають сприймати як національний ідентифікатор. Товари ж мають поширюватися не лише на національному рівні, їх треба вивозити в інші країни. Коли ми говоримо про реєстрацію торгових марок чи забезпечення захисту географічних найменувань, тоді треба говорити про активну торговельну діяльність за межами нашої країни. На жаль, національні виробники не настільки представлені на європейському та світовому ринках, тому говорити про потужну систему захисту іміджу України поки що зарано. Наші ніжинські огірки ще не є такими поширеними, як шампанське з Шампані.
Шампань ― це яскравий приклад того як винороби захищають свої технології виробництва. Треба вчитися тому як вони проідентифікували товар, виписали його, висунули вимоги до його виробництва. Тепер ті, хто хоче створювати цей продукт, має виконувати всі вимоги.
На жаль, у нас дуже кульгає спосіб просування товарів, але й спосіб виробництва не всі ідентифікують.
Шампанське виготовляють на території провінції Шампань підприємствами, які є членами Комітету вина у тому регіоні. Акцент на тому, що це відбувається не просто на території Шампані, а підприємствами, які дотримуються правил, створених учасниками організації. Про це ми дуже часто забуваємо, що треба не просто в Ніжині виготовляти огірки, а варто ще бути учасником об’єднання, яке встановило вимоги до процедури виробництва. Наші виробники часто не дотримуються цього пункту. У нас є херсонські кавуни, але немає організації їх виробників, які б запровадили правила виробництва цих кавунів і процедуру їх транспортування.
Читати далі: "Смачна популяризація країни". Експерт розповів як борщ може поповнити український бюджет
Зазначимо, за даними Європейської Комісії, завдяки торгівлі товарами з оригінальними географічними найменуваннями, назви яких захищені в переліку географічних індикаторів, ЄС щорічно отримує прибуток в сумі майже 75 мільярдів євро.
Фото: pixabay.com