Кабінет Міністрів вдосконалив правила паркування в Україні. Що зміниться – пояснюють експерти

Кабінет Міністрів вдосконалив правила паркування в Україні. Що зміниться – пояснюють експерти

Кабмін заборонив паркуватися на тротуарах і розширив можливості сплати за паркування. Що зміниться після цього рішення на вулицях та дорогах українських міст, куди, як і де будуть паркуватися усі ці машини, які зараз стоять на тротуарах, в ефірі Українського радіо відповідали адвокат Тарас Гук та журналіст Влад Антонов.

0:00 0:00
10
1x

Відтепер заборонено облаштовувати автостоянки на тротуарах, а усі майданчики для паркування мають бути обладнані паркоматами, платіжними пристроями та інформацією про спосіб оплати. Про це заявив прем'єр-міністр України Денис Шмигаль.

"Проект розвитку міст, громад і територій фактично є частиною реформи децентралізації та передачі повноважень на місця. Передбачається, що громади отримають додаткові можливості облаштувати майданчики для платного паркування із застосуванням безготівкових форм оплати".

Також передбачено вдосконалення способів оплати паркувальних послуг, зокрема, пропонується впровадження можливості сплачувати за паркування у платіжних терміналах, банківських автоматах та комплексах самообслуговування. "Це дійсно важливе рішення, яке вже давно назріло і його в першу чергу потребували органі місцевого самоврядування для наведення ладу у сфері паркування. Тим паче ми бачимо високий запит від водіїв в цьому питанні. Уряд дає місцевій владі всі інструменти аби створити нарешті відповідну систему за найкращими європейськими стандартами", – зауважив прем’єр.

"Все не зовсім так, каже адвокат Тарас Гук, насправді, заборонено облаштування майданчиків для паркування комунальними службами міст на тротуарі". До цього, пояснює він, це було можливо, якщо паркування було частковим, тобто, коли місце для паркування було відведене частково на дорозі частково на тротуарі. "Зараз із постанови Кабміну прибрали слово "тротуар" і залишили "на дорогах" і "проїзжих частинах доріг". Ну і відповідно зменшить кількість так припаркованих автомобілів на тротуарі. Але в усіх інших місцях, що не є облаштованими місцями для паркування, можна зупинятися автомобілям на тротуарі за умови, якщо це не порушує правила дорожнього руху".

Що ж до облаштованих парковок, то в таких містах як Київ, їх дуже мало порівняно з кількістю авто. "Щодо рішення уряду, те, що бракує місць для паркування, які обладнуються містами, викликано більше не тим, що таких місць немає і треба усі тротуари обладнати, а тим, що просто місто не може контролювати оплату і відповідно йому дорого облаштовувати місця, так як і ті і ті облаштовані, бо утримання обходиться подекуди дорожче, ніж збір тих коштів з водіїв, які там паркуються і не сплачують за парковку. А не можливо контролювати, тому що поки що система автоматичного контролю, коли б людина не заплативши поїхала і отримала штраф за те що не заплатила парковку майже немає". Тобто оця ручна фіксація інспекторів з паркування, поки що не дає цих результатів, тому допоки не буде контролю, доти не буде місту вигідно обладнувати нові паркомісця, каже експерт.

Щодо сплати, ця постанова кабінету міністрів додає до опції оплати сучасні можливості. "Бо раніше було записано лише слово паркомат і не можна було оплатити наприклад через додаток чи інші платіжні засоби зараз це узаконено, хоча фактично було можливо в тому числі і в Києві через муніципальний додаток", –  додає експерт

Автор порталу dtp.kiev.ua Влад Антонов розповідає, що це не перша ініціатива уряду, і нагадує як  ще мерія Черновецького намагалася у свій спосіб подолати паркувальний хаос у столиці. "Але, треба розуміти, що Київ не розрахований на таку кількість авто , н рух, паркування. Особливо це питання критично в центрі і спальних районах. Тому люди паркуються там, де фізично поміщається їхня автівка. Стало менше людей, котри принципово загороджують проїзди та пішохідні переходи. В цьому є заслуга евакуації". 

Не зміниться ситуація і з парковками, вважає він.  "Платити за парковки люди не хочуть, максиму дають 20 гривень паркувальнику і йдуть у своїх справах. Ці ініціативи влди більше імітація бурхливої діяльності", –  каже громадський активіст.

Кардинально вплинути може лише зміна менталітету, переконаний журналіст. "З одного боку наші люди кричать, що вони хочуть жити цивілізованій , сильній країні, з іншого –  вони п’ють за кермом, порушують правила дорожнього руху, паркуються там, де їм зручно, а не там, де можна"

Фото: glavcom.ua