Із жовтня минулого року простежується тенденція зростання цін на пальне. За останній тиждень роздрібні мережі підняли ціну більше, ніж на одну гривню за літр на бензин і дизельне паливо. Експерт пояснює, які для цього є передумови: "Є закони економіки. Якщо проаналізувати від чого залежать ціни в Україні, яка є імпортнозалежною державою, то роздрібні ціни в мережах автозаправних станцій залежать перш за все від цін європейського ринку і курсу гривні до долара і євро. В Європі ціни із середини листопада по лютий зросли на 196 доларів за тонну. Це саме і по бензину, і по дизелю. Внутрішній виробник свої ціни формує по внутрішньому паритету. Тому якщо перерахувати на літри, то можна побачити економічне підґрунтя для підвищення ціни на понад 5 гривень за літр. Тобто з одного боку тисне гуртовий сегмент та імпорт, а з іншого - купівельна спроможність населення".
На запитання, як формується ціна на пальне Леонід Косянчук зазначає: "Якщо ми кажемо про нафту, то з сьогоднішньою ціною в 65 доларів за барель ми маємо ф’ючерси, тобто майбутні угоди аж на травень. Крім того, нафтова біржа – це більш фінансово-спекулятивний інструмент, аніж ресурсний. Не більше 2% ф’ючерсів мають своє фізичне втілення. Зберігання нафтопродутків – це також дуже затратна частина. І тільки потужні мережі мають запас нафтопродуктів на понад 2 тижні. А велика частина АЗС працює взагалі з колін. Щоб зберігати нафтопродукти, потрібно мати власну нафтобазу. Тому ціну на ринку регулює сам ринок. У квітні 2020 року ціна бензину на європейському ринку складала 142 долари за тонну. На сьогодні вона коштує 619 доларів. Але реальна ціна на пальне не зросла в 5 разів. Це відбувається завдяки запасам, які мають мережі. Оператори ринку, власники АЗС в останню чергу зацікавлені у здорожчанні пального".
Фото: 5 канал