"Екологізація на сьогодні – це один з основних трендів. Якщо почитати транспортну стратегію ЄС, яка була оприлюднена нещодавно, то вона є дуже проривною. Дуже велика увага там приділяється транспортним послугам з нульовим викидом CO2. І одним із заходів там є переорієнтація перевезень з доріг на більш екологічні види транспорту: електрифікований залізничний та водний", – розповіла Наталія Форсюк.
За її словами, для України прийняття закону про внутрішній водний транспорт є значним кроком вперед, тому що є дуже великий інтерес щодо фінансування та роботи над національним суднобудуванням: "Але треба все врегулювати законодавчо, створити відповідні умови, відремонтувати шлюзи, тому що на сьогодні їхній технічно-експлуатаційний стан є вкрай незадовільний".
"Європейський інвестиційний банк веде з нами діалог і готовий фінансувати ремонт цих шлюзів, а також інші важливі речі, наприклад, створення річкової інформаційної системи", – зауважила Форсюк.
Відтак заступниця міністра інфраструктури зазначила, що в 2021 році очікує на старанну і сумлінну роботу свого міністерства, яка в 2022 році призведе до ремонту шлюзів і того, що запрацює нове законодавство: "Закон вводиться в дію саме з 2022 року для того, щоб дати час на імплементаційні документи, яких є 70".
Нагадаємо, 30 грудня Президент України Володимир Зеленський підписав Закон України "Про внутрішній водний транспорт". Як зазначається на офіційному сайті Президента, за підрахунками Міністерства інфраструктури прийняття відповідного законодавства дасть змогу збільшити вантажопотік до 30 млн тонн на рік та створити економічний ефект для держави в обсязі близько 13-16 млрд гривень щороку. Крім того, збільшення вантажних перевезень річкою допоможе вберегти від руйнування автошляхи та заощадити державні кошти на ремонті дорожнього покриття.
Фото: pixabay