"Ми вважаємо, що 2021 рік має стати роком прориву "Укрзалізниці". Всім відомо, що останні роки вона перебувала не в найкращому стані і ми хочемо, щоб в 2021 році "Укрзалізниця" стала локомотивом української економіки. Для цього ми вкладаємо практично всі вільні кошти в модернізацію рухомого складу та інфраструктури", – розповів Володимир Жмак.
За його словами, керівництво української залізниці акумулює всі видатки на напрямку капітальних інвестицій: "В минулому та позаминулому році план капітальних інвестицій "Укрзалізницею" не виконувався. Ми це робимо тому, що зношеність основних активів "Укрзалізниці" на сьогоднішній день досягає 90 %. Йдеться про НДР-івські вагони, електрички ризького виробництва 70-х років, інфраструктуру ще з дерев'яними шпалами на багатьох маршрутах. Для того, щоб ми змогли не те, що прогресувати, а продовжувати обслуговувати пасажирів і надавати послуги перевезення, нам потрібно терміново вкладати гроші в модернізацію, реконструкцію та ремонти. Є багато ділянок інфраструктури, де швидкість обмежена двадцятьма кілометрами. Ми хочемо ліквідувати в цьому році такі ділянки".
"Також в нас амбітні плани щодо наших локомотивів: в цьому році ми плануємо відремонтувати 300 локомотивів для того, щоб ми могли їхати. Також плануємо покращити пасажирські перевезення. Вперше за часи незалежності в державному бюджеті передбачені кошти для "Укрзалізниці". Завдяки цим коштам ми плануємо отримати 85 нових пасажирських вагонів та 2 чи 3 дизельні поїзди. Також плануємо електрифікувати деякі дільниці, що дасть нам можливість їхати швидше і не змінювати електровоз на тепловоз", – поділився планами голова правління "Укрзалізниці".
Він зауважив, що на сьогодні пасажирські та приміські перевезення для залізниці дуже збиткові: товариству не компенсують не лише перевезення пільгових пасажирів, а пасажирів взагалі: "Європейська практика така, що пасажирські перевезення субсидуються або фінансуються державним або місцевими бюджетами. Для того, щоб ми могли вийти на цей рівень, нам потрібно, щоб послуги по перевезенню пасажирів компенсувались не через 3-4 роки за принципом "якщо якісь кошти залишились", а здійснювалися в реальному часі".
"Сьогодні заборгованість місцевих бюджетів перед залізницею за перевезення пасажирів складає більше мільярда, заборгованість МОН за перевезення студентів та школярів – також більше мільярда. З такими збитками ми стараємось забезпечити більш-менш нормальні умови перевезення", – розповів Володимир Жмак.
Також в ефірі Українського радіо Жмак поділився новиною про новий проєкт "Укрзалізниці", який буде називатися "Cityexpress": "В рамках цього проєкту має оновитися рухомий склад. Наприклад, минулого року ми відремонтували пять електричок. Цього року хочемо відремонтувати десять. Модернізовані електрички будуть використовуватися в першу чергу на тих напрямках, де місцева влада йде нам на зустріч. Перша відремонтована електричка вийде вже наступного тижня. Ми вирішуємо, який маршрут вона буде обслуговувати".
"Будемо рухатись поступово, питання лише в налагодженні діалогу щодо компенсації наших послуг на перевезення. Також в нас купа безбілетних пасажирів, тому ми будемо встановлювати турнікети, повертатись до контролерів у потягах. Інша сторона медалі – це те, що ми будемо виходити в діджиталізацію. Хочемо, аби будь-який пасажир мав змогу купити квиток не тільки в касі станції або на вокзалі, але й через інтернет, додаток, поповнення, банкомат. Тоді ми можемо вийти на підвищення обілечуваності пасажирів", – зауважив Володимир Жмак.
Разом з тим, голова правління "Укрзалізниці" розповів, що цього року буде підвищена ціна на пасажирські перевезення, що пов’язано з загальним підвищенням цін в країні, зокрема, на електроенергію: "В Україні останніми роками відбувалось дуже багато цінових змін, але не відбулося змін щодо ціни на квиток. Якщо ми візьмемо електроенергію, а це основне для того, щоб наші електрички функціонували, то вона виросла значно більше, ніж індексація, яку ми зараз робимо з квитками".
"Ми збираємось індексувати квитки на 2 % щомісяця, десь до рівня 20 % за рік. Порівняйте це з цінами, на які виросли наші витрати для забезпечення самого сервісу. Сервіс, який ми надаємо, для нас коштує дорожче, а так, як в нас немає інших джерел фінансування цих видатків, то ми хочемо хоч трохи підвищити рівень компенсації наших послуг", – підсумував Володимир Жмак.
Фото: Українська правда