Програма "Великого будівництва" стосується не лише доріг. Вона передбачає також розбудову мережі садочків, шкіл, лікарень тощо. На що буде наголос в 2021 році розповідає заступник голови Офісу президента: "Цього року також велику увагу буде приділено будівництву доріг. Ми плануємо зробити мінімум 4,5 тисячі км доріг Украавтодору, 2 тисячі кілометрів доріг місцевого значення. Крім того, ми плануємо працювати над соціальною інфраструктурою: це школи, садочки, спортивні об’єкти. Також ми закінчимо будівництво приймальних відділень в опорних лікарнях. Це не просто реконструкція чи ремонт, а й велика вартісна техніка: ангіографи, КТ, яких не було в багатьох лікарнях. Також ми запустили проєктування нових мостів. Так, наприклад, Запорізький міст плануємо відкрити до Дня Незалежності. Починаємо будівництво нового Кременчуцького мосту, відновлюємо приміське сполучення за допомогою сіті експресів. Перший це буде Київ сіті експрес, далі такі ж плануються в Дніпрі та Харкові. Саме для цього зараз приїжджають іноземні інвестори, які мають намір побудувати тут завод з виробництва приміських електричок. Крім того, програма "Великого будівництва" передбачає проєкт великої реставрації щодо музеїв, театрів, замків. До них ми тягнемо дороги, аби туристи їхали туди".
На запитання, наскільки ефективним є використання коштів у програмі і як відстежується їхнє використання Кирило Тимошенко зазначає: "На сайт Прозоро може зайти будь-хто і подивитися, як ідуть торги і як знижується вартість завдяки цьому. Минулого року справді набагато більше грошей було вкладено в інфраструктуру, адже це наш план. Та якщо говорити про ціни, то цьогоріч вони порівняно з попередніми роками впали. Тому йде багато суперечливих тендерів, де компанії, змагаються за конкретний об’єкт. А це великі кошти, які економить держава. Крім того, ми намагаємося витрачати не лише кошти державного бюджету, а й співпрацюємо з ОТГ, містами, які співфінансують проєкти, наприклад школи, садочки. Буде презентація нової форми фінансування, коли у фонд зможуть вкладатися іноземні інвестори, а відтак відбуватимемося швидке фінансування інфраструктури. Якщо цього року ми зробимо таку ж кількість доріг, як минулого року, це буде 40% доріг України".
Кирило Тимошенко розповідає, наскільки місцева влада справляється з такими обсягами фінансування, яких давно не бачила і чи має вона відповідні робочі ресурси: "Минулого року з’явилося багато нових компаній на ринку забудовників та дорожників. Це дійсно інфраструктурний бум, якого не було. Компанії вкладають величезні кошти в закупівлю техніки, в те, щоб наймати додаткових людей тощо. Щодо державних проєктів, то більшість із них ми робимо через сітку голів обласних державних адміністрацій і через команди, які є у них, адже це вертикаль президента і ми можемо контролювати усе, що там відбувається, щоб уникнути зловживань. І саме голови обласних адміністрацій співпрацюють з ОТГ, з міською владою по колаборативним проєктам зі співфінансування".
Фото: Кирило Тимошенко, Liga.net