Страхування. “Тут не йдеться про страхування. Звісно, людина може застрахуватися, що включатиме подібні ризики. Але, коли згадують про страхування, то це - страхування відповідальності перевізника. Це, типу, автоцивілки, але в авіації”.
Компенсації. “Первинний суб’єкт у цій історії - перевізник. У нас відносно різних груп пасажирів діє різний правовий режим. І дві різні конвенції. Є Варшавська 1929-го року стосовно повітряних перевезень. Вона діяла до 2004-го року, коли була прийнята нова конвенція - Монреальська, фактично, з тією ж назвою. По першій конвенції, встановлювалася межа відповідальності перевізника, а по-друге, встановлювалися виключення з відповідальності. Якщо, перевізник довів, що він використав усі необхідні заходи, щоб подія не сталася. За Монреальською конвенцією піти від відповідальності можливості немає. Вона каже, про те, що перевізник у будь-якому разі відповідальний у мехах суми.”
Суми компенсацій. “Є різниця в підходах. Варшавська конвенція перестала діяти для України, але, настільки я розумію, зараз діє для Ірану, рскільки вони не приймали Монреальську конвенцію. Варшавська конвенція передбачала компенсацію на суму 250 тисяч так званих золотих франків (золотий франк - це одиниця, яка містить 65,5 мг. золота 900 проби). Якщо перекласти, то це близько 15 кілограмів золота. Були різні підходи до перерахунків цих старих франків. В багатьох країнах переводили ці 250 тисяч золотих франків за тим якимось курсом, що існував краху Бреттон-Вудської системи (система, яка регулювала валютні курси, у 971-му році її змінила Ямайська валютна система - ред.). І це було 20 тисяч доларів. У деяких інших країнах суди взяли більш сприятливу систему: вони золото множили на франки і множили на вартість золота на місцевій валютній або Нью-Йоркській біржі. Як зараз перераховуватимуть старі ці франки, я не знаю. Монреальська конвенція, яка діятиме по відношенню з більшістю пасажирів. Вона передбачає 113 100 спеціальних прав запозичення. Це така валютна одиниця МВФ, вона фізично не існує.
Це приблизно 155 тисяч доларів. Це сума, за якою несе відповідальність перевізник у будь-якому разі”.
За словами правника, ще є обов’язок перевізника - протягом 14 днів виплатити 16 тисяч спеціальних прав запозичення на відшкодування потреб сімей загиблих.
Нагадаємо, 8 січня в Ірані розбився пасажирський літак "Боїнг 737", що належав компанії "Міжнародні авіалінії України". Лайнер виконував прямий рейс "Тегеран - Бориспіль". За попередніми даними, на борту літака перебувало 167 пасажирів та 9 членів екіпажу. Авіакомпанія "МАУ" опублікувала список загиблих пасажирів рейсу.
Як повідомляє журнал Newsweek, представник Пентагону, старший американський розвідник та іракська розвідувальна служба заявили, що український літак зазнав удару виробленою в Росії ракетною системою "земля-повітря" "Тор-М1". Прем’єр-міністр Канади Джастін Трюдо, посилаючись на дані канадської розвідки, заявив, що пасажирський літак авіакомпанії "МАУ" був збитий іранською ракетою "земля-повітря". Обидва джерела наголошували на ненавмисності. Іранська сторона заперечує інформацію про удар ракетою.
фото - Reuters