Ілюстративе фото УНІАН
До 16 липня три основних поля
Які саме дані потрібно було уточнити до 16 липня — облікові, реєстраційні, персональні? Чим вони відрізняються і як цей процес загалом відбувається? Де найбільше проблем виникало і чи вдається оперативно їх усувати?
Мобілізаційний закон запровадив зобов’язання щодо необхідності оновити контактні персональні дані наших військовозобов'язаних. Це три контактних поля — телефонний номер громадянина, електронну пошту, якщо вони є, і адреса проживання. Це три основних поля, після заповнення яких ви виконали вимогу закону, який зобов'язує, що протягом 60 днів ми маємо це зробити. І це означає, що ви не можете бути оштрафовані за неоновлення таких даних. Якщо у громадянина після оновлення даних є потреба в уточненні інших даних військово-облікового статусу, то це можна уточнювати й виправляти в будь-який час після 16 липня.
Резерв+ стане електронним ТЦК
А як військовозобов’язаний про це дізнається?
Саме з цією метою ми зробили мобільний застосунок Резерв+. Ви завантажуєте застосунок, оновлюєте три поля в зручному форматі й скеровуєте запит до реєстру "Оберіг", який є єдиним державним реєстром даних всіх військовозобов'язаних, резервістів та призовників, і отримуєте всі дані, які по вас заповнені в вашій електронній карті, в мобільний застосунок. І там ви бачите, що є коректним, що внесено абсолютно точно, а що не внесено або внесено з помилками.
Катерина Черногоренко. Фото: Facebook/Kateryna Chernohorenko
Як діяти людині, якщо вона внесла дані, нібито вони показані, але не було підтвердження оновлення, а потім все зникає і видає коротку відписку про те, що необхідно оновити дані, а часу залишається зовсім обмаль?
В момент, коли людина завантажила собі застосунок, авторизувалася і оновила три контактних поля, фіксується мітка часу, це все надсилається до реєстру "Оберіг", і людина виконала абсолютно всі свої зобов'язання щодо оновлення протягом 60 днів. Якщо, наприклад, застосунок був перезавантажений або, наприклад, був вилогін, тобто система зробила примусову деавторизацію, то ви можете це зробити заново, оновлювати дані вже не потрібно, тому що мітка часу була зафіксована, і якщо ви це зробили протягом цих 60 днів, є доказ, що ви зробили це вчасно, і все добре. Що стосується інших моментів, наприклад, якщо дані уточнюються, або не формується електронний військово-обліковий документ, або він формується з неточностями, наприклад, немає дати ВЛК, бронювання чи відстрочки, то ми радимо або звернутися до нашої технічної підтримки, або звернутися в ТЦК, тому що єдина посадова особа, яка може вносити зміни в "Оберіг" по людині, це працівник ТЦК та СП. Ми згодом все це поправимо, ми взагалі маємо амбіцію, щоб Резерв+ став повним аналогом ТЦК, тобто електронним ТЦК. Це буде не офлайн-точка, не черга, не папірці, а повністю електронний процес. Наприклад, якщо ти хочеш оновити дані щодо своїх дітей або щодо своєї освіти, ти зможеш це зробити через Резерв+ , просто надсилаючи електронний запит, цей запит направляється у відповідний реєстр, дані надсилаються в "Оберіг", складаються там, і йти в ТЦК більше не треба. Так, наприклад, ми хочемо реалізувати відстрочку для студентів, відстрочку для багатодітних батьків, щоб це було зручно і не потрібно було ходити за додатковими папірцями.
"Завантажте PDF-файл з QR-кодом і збережіть на телефон"
Щодо доопрацювання технічних нюансів, якщо дані оновлені, все одно в застосунку зазначається, що "отримуємо інформацію з реєстру". Як бути під час зустрічі з працівниками ТЦК у випадку пред’явлення документа? Чекати, поки по новій отримається інформація з реєстру?
Ні. Ви можете завантажити PDF-файл і зберегти собі на телефон. Ми зараз працюємо над тим, щоб додати PDF в електронний гаманець, щоб це було більш зручно. Тобто наразі ви можете додати цей PDF собі на телефон і головне — продемонструвати, щоб його можна було зчитати. Відтак це може бути і роздрукований PDF, і навіть скриншот цього QR-коду, який можна зчитати й отримати всю інформацію. Зараз ми переналаштували мобільний застосунок, і вилогін, а саме — необхідність робити повторну авторизацію буде раз в 30 днів. Раніше це був коротший термін. Я думаю, що потім ми будемо продовжувати робити його більшим.
Ми вже маємо 4 мільйони оновлень
Тобто, якщо людина оновила дані у Резерв+, і він вже це зафіксував, то навіть якщо раптом застосунок не працює, це не означає, що дані зникли?
Резерв+ є вітриною реєстру "Оберіг", точкою входу або обличчям цього реєстру. Коли ви заповнюєте три поля після авторизації, одразу вам надається можливість такого функціоналу. У вас формується при відправці цих даних мітка часу, яка складається в "Оберіг" і абсолютно прозоро за допомогою цифрового електронного обміну ми бачимо, що людина, умовно, 19 травня о 8.00 оновила свої контактні дані і зробила це вчасно, доброчесно і законослухняно. Тому ми закликаємо людей не стояти в чергах, не прокидатися о 5 ранку. Будь ласка, завантажте застосунок за 5 хвилин. Не було ще жодного кейсу, коли людина заповнила контактні дані через Резерв+ і виявила, що її контактних даних немає. Ми вже маємо 4 мільйони оновлень. До речі, дуже вдячні українцям за відповідальність, за те, що протягом 60 днів вони зробили все, щоб встигнути оновити свої дані, не затягували на останній тиждень. Звичайно, є громадяни, які це роблять в останній тиждень, але ми готові до такого навантаження.
Як працюватиме Резерв+ пісня 16 липня? Чи будуть оновлення?
Ми залишаємо добровільне оновлення пісня 16 липня, тобто можливість оновити свої контактні дані залишається. Ми хочемо додати можливість автоматичної відстрочки для багатодітних сімей і для студентів, аби не було таких додаткових походів до ТЦК, тому що в нас в "Оберезі" є вже обмін між Державним реєстром актів цивільного стану, де можна забирати дані про дітей, і обмін з Єдиним державним реєстром Міністерства освіти і науки, де є дипломи та статус, що наші громадяни зараз навчаються на денній формі навчання. Далі ми хотіли б розвивати напрямок цифрового рекрутингу.
КОНТЕКСТ
Новий закон про мобілізацію в Україні, що набув чинності 18 травня, передбачає двомісячний термін для оновлення військовозобов'язаними своїх даних. Цей термін спливає 16 липня. Оновити дані можна, завантаживши застосунок Резерв+ в App Store чи Google Play та авторизувавшись через Bank ID або звернувшись до найближчого ТЦК чи ЦНАП.