Мобільний застосунок Резерв+ для військовозобов'язаних, призовників та резервістів. Зображення: Міноборони України
Через Резерв+ оновили дані понад 700 тисяч осіб
Скільки людей вже оновили дані через додаток Резерв +?
Дмитро Лазуткін: Через Резерв+ на даний момент оновили свої дані понад 700 тисяч військовозобов'язаних призовників і резервістів і понад мільйон скачало цей застосунок. Можемо сказати, що він користується популярністю. Онлайн люди уточнюють свої дані й відтепер ці дані у держави будуть: електронна адреса, телефони, місце проживання будуть зафіксовані.
Для військовослужбовців найближчим часом з'явиться додаток Армія+
Щодо тих, хто за кордоном?
700 тисяч – це загальна цифра, зокрема і за кордоном. Понад 90% — це українці, які перебувають на території України. Але за кордоном — так: із другої, із третьої доби точно понад 200 країн світу мають можливість в цих країнах скачати застосунок Резерв+. Дуже важливо, що для військовослужбовців найближчим часом з'явиться додаток Армія+. Тому не треба собі закачувати Резерв+, перевантажувати систему і дивитися, що там буде просто з цікавості. Тому що в перші дні дуже багато було військовослужбовців, дехто навіть бачив очевидно хибну інформацію і навіть деякі командири казали, що треба скачувати. І багато хто заходив і таким чином у нас виникали деякі технічні збої, особливо в перші дні. Тому військовослужбовцям нагадую, що Резерв+ — це додаток не для них. Армія+ з'явиться скоро, там будуть сервіси безпосередньо для військовослужбовців, які прискорюють документообіг, полегшують життя, там буде правова консультація, там буде багато-багато різних моментів саме для військових. Резерв+ — це для військовозобов'язаних резервістів і призовників.
Дмитро Лазуткін. Фото: особистий архів Дмитра Лазуткіна
Направлення на ВЛК "уже приходить потім" від ТЦК
Чи всім під час оновлення даних потрібно проходити Військово-лікарську комісію?
Тоді ми перевантажимо ще одну систему, якщо всім доведеться проходити ВЛК. Ні, звісно ж, направлення на ВЛК уже приходить потім, або його надсилає ТЦК та СП поштою, або іншим засобом оповіщення. Наразі може бути лише пошта.
За три дні ЦНАПи Києва надали 2,5 тисячі таких послуг
Щодо роботи ЦНАПів і їх можливостей для військовозобов'язаних?
Наталія Шамрай: ЦНАПи почали надавати новий вид послуг із 18 травня. Станом на сьогодні за три дні роботи — субота, понеділок і вівторок — було надано в Києві ЦНАПами саме 2,5 тисячі таких послуг. Вона надається дуже швидко у разі, якщо система працює, тому що в суботу ми мали гарну роботу системи — це був перший день і доволі швидко, 10 хвилин, достатньо було, щоб прийняти відвідувача за такою послугою. В понеділок працювати було трошечки важче, тому що вся Україна зайшла в систему, всі центри надання адміністративних послуг підключилися. І вже вчора була робота нормально налагоджена, ми майже працювали в тому режимі, в якому ми працювали в суботу. ЦНАПи в Києві працюють щодня з 9 години до 18-ї з понеділка по суботу включно, послуга надається екстериторіально. Тобто, неважливо, де людина має місце реєстрації або місце фактичного перебування, вона може звернутися до будь-якого із ЦНАПів України і оновити свої дані.
Які проблеми виникають, крім того, що десь може система підвисати?
Ні, проблем такого роду немає, тому що послуга дуже легка, дуже швидка на відміну від 450 видів послуг, які ми надаємо ЦНАПами. Людина при собі повинна мати паспорт громадянина України або застосунок Дія і ми тоді скористаємося шерингом документів, тобто вноситься в систему прізвище, ім'я, по батькові, ідентифікаційний код, місце реєстрації, місце фактичного перебування. Треба з собою мати мобільний телефон, актуальний, діючий, тому що туди приходить СМС із кодом, який вноситься в систему і, за бажанням, людина повідомляє електронну пошту. На цьому заява сформована, цього достатньо, ми видруковуємо заяву, щоб людина подивилася, чи все вірно, все правильно зазначено, чи немає там певних технічних помилок, які зроблені при внесенні, тому що за заявлені дані несе відповідальність заявник. Як тільки заява прийнята (там же треба почекати від 10 хвилин до 5 годин — такий може бути термін очікування результату), людина повинна отримати на руки витяг із системи, який формується автоматично системою і на це формування може піти час. Але поки що система спрацьовує доволі швидко, немає ще в нас такого терміну очікування, як 5 годин — десь хвилин 10-20 витяг роздруковується. Але якщо людина не може чекати навіть цих 10-20 хвилин, тому що все одно в ЦНАПах спостерігаються черги за цією послугою…
Наталія Шамрай. Фото: Офіційний портал Києва
В понеділок на 9 ранку на кожній локації ЦНАПів Києва було до 50 осіб
Скільки людей в черзі? Плюс-мінус.
Це спрогнозувати неможливо. В понеділок на 9 ранку на кожній локації ЦНАПів Києва десь було до 50 осіб, які приїхали на 9 і вже очікували в черзі. Але спрогнозувати, які черги будуть на якій локації — неможливо, тому що це людський фактор. Але ми все робимо для того, щоб не було великих черг і щоб обслуговування велося дуже-дуже швидко, якщо працює система.
Користуються люди електронною чергою?
Є змога записатися на конкретну годину прийому. Електронна черга — це всередині приміщення. На конкретну годину прийому так само можна записатися. Ви можете зайти в додаток Київ цифровий, обрати іншу послугу і записатися на конкретну годину прийому. Але хочу попередити, що це наш не основний елемент комунікації із заявниками, тому що зараз ми маємо певний графік відключення електрики, та повітряні тривоги і тому надати якісний сервіс і прийняти людину в конкретну годину прийому — важко. Якщо ми обіцяємо, то ми виконуємо. Наразі виконати такий якісний сервіс, я не можу сказати, що це є неможливим, але складно.
Якщо ти в електронній черзі записався на 9 ранку, прийшов, а перед тобою ще 15 стоїть людей…
Воно не так працює. Виділяється окремі адміністратори, які обслуговують саме запис на конкретну годину прийому. Але для того, щоб це реалізувати, повинно бути ідеальне середовище: відсутність відключення електроенергії і відсутність повітряних тривог.
Чи можна через ЦНАП оформити відстрочку?
Чи потрібно після реєстрації у ЦНАПі знову йти у ТЦК, щоб отримати якийсь військовий документ? Що пред'явити поліції чи військовим, якщо затримали, а особа була зареєстрована лише у ЦНАПі або онлайн через Резерв+?
Якщо ти отримав послугу у ЦНАПі, тобі видається витяг із системи, який генерується системою, там є дані про кожну особу персонально, тому витяги трошки різняться. Але що там точно є в тому витягу: прізвище, ім'я, по батькові і унікальний код-номер, який дається системою, за яким будь-які органи, які мають право зупиняти і перевіряти, за тим кодом перевіряють людину. Такий витяг видруковується з системи, на нього ставиться печатка і підпис адміністратора. Тобто це є підтвердження того, що ти дані оновив, витяг із системи отримав. Якщо ти оновився через Резерв+, то, звісно, показуєш відображення цієї інформації, яка є в застосунку Резерв+.
Чи можна через ЦНАП оформити відстрочку?
Ні.
Таке запитання нашого слухача: "У витягу ЦНАП запис "обмежено придатний у воєнний час". Для оновлених ТЦК цей документ, говорять, недійсний. Недійсний, бо закон".
Це не компетенція ЦНАПу. У витягу може бути будь-яка інформація, яка міститься в системі. Тобто інформацію, яку ви отримуєте у витягу або бачите в застосунку Резерв+ — це інформація, яка міститься в системі. Зрозуміло, якщо, наприклад, вас ця інформація не влаштовує або ви вважаєте, що там є якісь неточності або можливо не внесені якісь дані на вашу думку, то звісно, ви можете піти до ТЦК і уточнити ті дані, які вам необхідні. Але це не стосується зараз 60-денного обов'язку людини оновити свої дані. Це різні речі.