Фото: armyinform.com.ua
Що передбачає закон?
Закон, який підтримали 268 народних обранців, передбачає:
розмежування понять державний матеріальний резерв і мобілізаційний резерв;
чітко визначити балансоутримувача як державного матеріального резерву, так і балансоутримувачів мобілізаційного резерву;
надання повноваження центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державних резервів, з перевірки наявності матеріальних цінностей державних резервів;
оновити принципи та напрями формування номенклатури матеріальних цінностей;
законодавчо закріпити поняття резервування, порядок та критерії відбору резервістів;
удосконалити порядок проведення освіження матеріальних цінностей;
можливість зберігання палива на території країн Європи;
впровадження варіантів штрафних санкцій, який надасть змогу посилити відповідальність і дозволить дисциплінувати суб’єктів господарювання;
рішення про застосування фінансових санкцій є виконавчим документом;
звільнення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державних резервів, від сплати судового збору;
створення захищеної автоматизованої бази даних, відповідно до якої здійснюються зберігання, захист, облік, пошук, узагальнення інформації та формування звітності, з дотриманням вимог законодавства, яким врегульовано питання доступу до інформації з обмеженим доступом.
Держрезерв повинен бути
Держрезерв, вважає Тарас Загородній, як інституція, дуже потрібна, бо виконує функцію стратегічних запасів, а "державні запаси завжди повинні бути. Бо треба дбати про власну безпеку. Тут має бути багато чого: від зерна до нафтопродуктів." Щоби це все було в наявності у будь-який час. Також є функція регулювання цін у Держрезерві. "Наприклад, якщо у нас є надмірний врожай, ціни падають, відповідно, тоді держава викуповує такі надлишки з ринку за прийнятними цінами, щоби зберігати це в резерві, а потім, коли буде дефіцит на ринку, цей товар "викинути" на ринок. Щоб підтримувати рентабельність підприємств і щоб вони не банкрутували". Функція управління рентабельністю ринку.
100 поранених військових, які йдуть на посади в держустанову, бо знають, що красти не можна
Але часто-густо Держрезерв є предметом махінацій, каже Тарас Загородній, бо закуповуються ресурси, які лежать на складах, а потім продаються за великими знижками, є зловживання при закупівлі товарів. Наш чиновничий аппарат не виконує свій функціонал з різних причин, каже Тарас Загородній, але головною причиною вважає неможливість виконувати свої функції через етику відповідальності щодо корупції. Для ефективної роботи повинні працювати правоохоронні органи та аудит. Вважає найкращим інститутом, де дотримуються етика без корупції, армію. "Якщо через поранення військові не можуть воювати, для них є державні посади. І заходити треба сюди великими командами, бо в цих людей є розуміння, як планувати свої дії, є стратегічне бачення, як воно все повинно бути. Мінімум 100 людей повинно зайти, які розуміють, що красти не можна."
Досвід Ізраїлю та Південної Кореї
Вважає Тарас Загородній, що треба дивитися на досвід інших країн, які перебувають в наших умовах, бо ми є країною-фронтиру (від англ. frontier — "кордон", "прикордонна смуга"; Великий кордон). "Треба брати досвід Ізраїлю або Південної Кореї. Ми повинні зважати на реалії щодо секретності певних груп товарів у Держреєстрі. Деякі підприємства, які працюють з Держреєстром, теж можуть володіти певною інформацією, про яку не варто базікати". Каже Тарас Загородній, що є багато запасів у Держрезерві ще із часів Радянського Союзу. Вважає, що при мобілізаційному резерві повинно бути присутнім Міністерство оборони, бо воно забезпечує роботу армії, а також держаудит.