Росіяни мають проблеми з виробництвом двигунів для літаків. Як це вплине на ракетні обстріли? Прогноз авіаексперта

Росіяни мають проблеми з виробництвом двигунів для літаків. Як це вплине на ракетні обстріли? Прогноз авіаексперта

Начальник Головного управління розвідки Міністерства оборони України Кирило Буданов заявив, що росіяни мають проблеми з виробництвом моторесурсу стратегічної авіації. Як це може вплинути на ракетні обстріли? Про це в ефірі Українського радіо розповів авіаексперт Валерій Романенко.

0:00 0:00
10
1x

Про моторесурс російської стратегічної авіації

Ми почали ганяти російські стратегічні бомбардувальники з аеродрому "Енгельс" до Оленєгорська та аеродрому "Українка" в Амурській області, тобто на тисячі кілометрів. Швидкість бомбардувальників — до 750 кілометрів на годину. Тобто декілька годин вони мають проводити в повітрі, здійснюючи перельоти з однієї бази до іншої.

Водночас моторесурс двигунів обмежений у кожного типу літаків. Останній Ту-95 був побудований у 1992 році. Основна частина Ту-160 була випущена до 1991 року, а 5 літаків були добудовані вже до 2008 року. Будівництво Ту-22М3 теж було завершено фактично до 1991 року. Тобто вони вже вилітали значні ресурси.

Виробництво двигунів до Ту-95МС — найбільшого бомбардувальника, який був використаний в ракетних обстрілах України — було завершене у 90-х роках. У 2006–2007 роках завод з виробництва цих двигунів став банкрутом. Тобто можливості виробництва двигунів і ремонту у росіян обмежені.

Яку кількість стратегічної авіації мають росіяни

На сьогодні росіяни мають 16 літаків Ту-160. Також вони заявляють про 42 одиниць Ту-95МС, але насправді їх менше. У льотному стані навіть у 2012-му році було лише 32 бомбардувальники. Зараз, за оцінками експертів, у них не більше 20 одиниць Ту-95МС, а також 66 літаків Ту-22М. 

У всіх літаків є проблеми з двигунами та переобладнанням на сучасні електронні системи. Зараз вони хочуть переозброїти ці літаки з ракет Х-55 та Х-555 на більш сучасні ракети Х-101, бо лише цей тип ракет повітряного базування перебуває у серійному виробництві. Тож на Ту-95 росіяни зробили зовнішні пілони під крилами літака, які дуже погіршують аеродинаміку і додатково напружують двигуни, які розроблялися ще німецькими інженерами наприкінці 40-х років.

Ту-160 — більш новий літак, який вироблявся з 1984 року по 1991 рік. До його виробництва було залучено понад 800 підприємств та організацій СРСР, більшість з яких вже давно не існують. Тобто можливості для модернізації цього літака, включно з його силовою установкою, дуже обмежені.

Аналогічна ситуація з Ту-22М3. Росіяни хотіли його модернізувати, замінивши ракети Х-22, якими б'ють по прифронтових містах біля лінії зіткнення, на Х-32. І процес ускладнюється тим, що у росіян немає замкненого циклу виробництва двигунів, радіоелектронної апаратури та самих літаків.

Крім того, технічний канібалізм, коли з кількох літаків роблять один, — це шлях в нікуди. Однак нині відбувається часткова модернізація літаків, і цей процес розтягнутий в часі. Тож Україні варто не чекати, поки в росіян випрацюється моторесурс і літаки почнуть падати активніше, а розробляти українську далекобійну зброю і знищувати їх фізично.

Як це вплине на інтенсивність ракетних обстрілів

Раніше російські літаки злітали з "Енгельса", який знаходиться від українських кордонів за 740 км, летіли протягом 40 хвилин до Каспійського моря і запускали ракети. Зараз їм доведеться подолати кілька тисяч кілометрів до "Енгельса" протягом 5-6 годин, можливо, сісти дозаправитися, потім стомлений екіпаж почне випускати ракети і після цього вони мають повернутися на аеродром, аби сісти там. 

Росіяни нині підіймають менше бомбардувальників, щоб не витрачати цей ресурс, і запускають ракети, зокрема у Волгоградській області, не відлітаючи далеко від свого аеродрому. Буває, трапляється так, що дорогою падають ракети, які не спрацювали, і російські села мають "бавовну". Відтак росіянам додалося не лише української "бавовни", але й вітчизняної.

Фото: ua.depositphotos.com

Останні новини
Анатолій Табаченко: "Якби Українське Радіо мало аромат, то це був би аромат чорнобривців"
Анатолій Табаченко: "Якби Українське Радіо мало аромат, то це був би аромат чорнобривців"
"Ми повинні зробити все, щоб наступного року війна закінчилась". Ексклюзивне інтерв'ю президента Зеленського
"Ми повинні зробити все, щоб наступного року війна закінчилась". Ексклюзивне інтерв'ю президента Зеленського
Промінь рекомендує: Аліна Савчук з треком "Коли я без тебе"
Промінь рекомендує: Аліна Савчук з треком "Коли я без тебе"
Євгенія Вірлич: "Для мене 24-25 лютого 2022 року закінчились всі "хороші" росіяни на світі"
Євгенія Вірлич: "Для мене 24-25 лютого 2022 року закінчились всі "хороші" росіяни на світі"
Від стримування ворога на Курахівському напрямку залежить наступ на Покровськ — Тимочко
Від стримування ворога на Курахівському напрямку залежить наступ на Покровськ — Тимочко
Новини по темі
Санкції стосувалися лише 45-47% російського нафтового експорту – Рябцев
"Шахеди" вже можна виявити за 3-5 км, незалежно від погоди — Самойленко
Українські зброярі рухаються до паритету з Росією — Трегуб
Без далекобійної зброї або можливості вступу України в НАТО, РФ може нав'язувати свої умови "перемир'я" — Семенюк
"Світ не готувався до такого нашестя дронів" – Боровик