"Заторів стане більше": експерт про зупинку електротранспорту в містах України

"Заторів стане більше": експерт про зупинку електротранспорту в містах України

Через відключення електроенергії у містах зупиняється електротранспорт. Чи стануть додаткові автобуси його повноцінною заміною? Чи збільшаться затори на дорогах? Про це в ефірі Українського радіо розповів гість — Дмитро Беспалов, експерт з транспортного планування.

0:00 0:00
10
1x

Яку частку за кількістю перевезень займає електротранспорт в українських містах

Міста України дуже сильно відрізняються. У містах, де є метрополітен і потужні трамвайні мережі, електротранспорт складав більше ніж половину. Водночас у середніх та малих містах, наприклад, у Сумах, він займав п’яту частину. Тож в українських містах електротранспорт охоплює від 10–20% до 60–70%.

Чи достатньо автобусів, аби замінити трамваї та тролейбуси

Я боюся, що мова йде не про додатковий випуск автобусів, а про розподілення наявного рухомого складу для того, щоб вони вийшли на маршрути електротранспорту. Тобто ми говоримо про дуже великі інтервали між автобусами. Надмірної чи великої кількості автобусів в Україні немає. Щобільше, багато маршруток зараз працюють на передовій. Нам передають автобуси як допомогу. Їх надійшло кілька десятків. Можливо, навіть вже більше сотні. Але насправді це дуже мало, тому що в одному Києві може працювати більше тисячі автобусів.

Читайте також LED-лампи замість ламп розжарювання: скільки енергії можуть заощадити в Україні

Чи змінять свої маршрути маршрутки

Я думаю, що вони залюбки це зроблять, тому що вони йдуть за пасажиром. Тобто їм буде приємно вийти на маршрути з високим попитом, а електротранспорт, особливо трамвай, має мати високий попит пасажирів. Відповідно маршрутки потенційно можуть розраховувати на високі оплати. Однак маршрутка не має тієї провізної здатності. Тобто що ми можемо зіткнутися з тим, що пасажири не можуть приїхати за розумний час і за розумні гроші туди, куди їм потрібно, адже маршрутка — це не той рухомий склад, яким треба вивозити великий попит пасажиропотоків.

Чи у всіх автобусів та маршруток є можливість вийти на маршрути трамваїв і тролейбусів

Трамвай не може вийти на маршрут автобуса, але автобус цілком може їхати по маршруту трамвая або тролейбуса. Крім того, трамваю та тролейбусу потрібні більші радіуси, які маршрутці, тобто 9-метровому автобусу, не потрібні.

Якщо нам потрібно зупинити електротранспорт, то треба дати людям транспортну пропозицію. Якби в Україні стояли великі склади з автобусами, які можна поставити на маршрут, мабуть, тоді трагедії не було. Збільшилась би кількість CO2, тому що викопне паливо дає більші викиди, але це був єдиний негативний ефект. Проблема в тому, що в нас немає такого складу з технікою. Насправді в Україні все, що могло їздити, вже їздило. І ми зараз говоримо про зупинку шматка системи й перерозподіл того, що залишилось. Приблизно те саме відбувається і з енергетичною системою, коли маємо дефіцит світла. Тобто ми будемо відчувати дефіцит на транспорт.

Тож якщо ресурси будуть обмежені, то і пропозиція також буде обмеженою. Я не здивуюся, якщо в майбутньому мова буде йти про спеціальні перевезення для працівників критичних підприємств, як це було за часів пандемії.

Про затори

Я думаю, що вони будуть збільшуватися і навіть швидше, ніж збільшувалися до того. Тому що нинішня ситуація провокує користування автомобілями. Для українців мати тепер вільний доступ до автомобіля буде запорукою безпеки. Буде збільшуватись кількість автомобілів, і будуть зростати затори. Я сподіваюся, ми це подолаємо тим, що коли ситуація покращиться, відпустимо всі сили на те, щоб організувати рух громадського транспорту. Маю надію, це буде електротранспорт, і тоді ми подолаємо ті затори. Але найближчим часом треба налаштовуватися на те, що поїздка буде трохи довшою, ніж вона була рік тому.

Фото: facebook.com/Kyivpastrans

Останні новини
Анатолій Табаченко: "Якби Українське Радіо мало аромат, то це був би аромат чорнобривців"
Анатолій Табаченко: "Якби Українське Радіо мало аромат, то це був би аромат чорнобривців"
"Ми повинні зробити все, щоб наступного року війна закінчилась". Ексклюзивне інтерв'ю президента Зеленського
"Ми повинні зробити все, щоб наступного року війна закінчилась". Ексклюзивне інтерв'ю президента Зеленського
Промінь рекомендує: Аліна Савчук з треком "Коли я без тебе"
Промінь рекомендує: Аліна Савчук з треком "Коли я без тебе"
Євгенія Вірлич: "Для мене 24-25 лютого 2022 року закінчились всі "хороші" росіяни на світі"
Євгенія Вірлич: "Для мене 24-25 лютого 2022 року закінчились всі "хороші" росіяни на світі"
Від стримування ворога на Курахівському напрямку залежить наступ на Покровськ — Тимочко
Від стримування ворога на Курахівському напрямку залежить наступ на Покровськ — Тимочко
Новини по темі
Громадський транспорт в Україні здебільшого збитковий — експерт Гарник
Електротранспорт України переживе наступну зиму — енергетик
Не більше 24-х фур за добу. В Польщі знову блокують кордон на одному з пунктів
"Ця ділянка проблемна ще з часів будівництва". Інженер про закриття кількох станцій метро у Києві
Війна, гроші і… громадський транспорт. Як довго чекати українцям європейського сервісу