Чим займався Довженко-центр
"Між рядками наказу, який ми отримали, читається про позбавлення інституції повноваженнь і передачу цих повноважень державній установі Наукового центру кінематографії України. Ми є державним фондом фільмів, ми зберігаємо українську кінематографічну спадщину. Працюємо з 1994 року, коли було видано наказ Президента України про створення такого центру. Оскільки це був початок відновлення Незалежності, то метою і призначенням було знайти, зібрати і консолідувати всі фільми і матеріали, не дати їм зникнути, розпочати їхній облік та дослідження. І центр дійсно успішно цим займався 30 років. Ми стали науково-дослідною інституцією і діємо як кіноархівні музейні установи світу, за міжнародними стандартами. Ми зберігаємо кіно, ми його оцифровуємо, реставруємо, поповнюємо постійно колекцію, нам передають також сучасні фільми. Ми їх досліджуємо і популяризуємо не лише в Україні, але й за кордоном. Коли почалося повномасштабне вторгнення, ми багато працювали з міжнародною аудиторією, розповідаючи про ситуацію в Україні через кінематограф, чим дуже посилювали голос України на світовій арені. Якщо відбудеться така передача основного фільмо-фондового активу до організації, яка ніколи цим не займалася, це несе загрозу знищення кінематографічної спадщини. А що буде відбуватися зі сценаріями, фото, синопсисами, плакатами, різноманітними документами?.. Довженко-центр втратить свою можливість досліджувати".
Чому відбувається реорганізація
"30 червня ми були передані до Держкіно. Але ця тенденція щодо реорганізації центру була закладена раніше. Ми обговорювали з Міністерством культури потреби нашого існування і забезпечення законодавчою базою. Це стосується державного фонду фільмів і збереження фільмових матеріалів. Це базова запорука нашого існування, яка так і не була реалізована. Впродовж 2 років відбувалося методичне урізання фінансування або його взагалі не затверджували: ми працюємо 2 роки без погодження фінансового плану, який є визначальним документом у діяльності будь-якої установи. Не було запропоновано шляхів розвитку і поліпшення умов діяльності інституції. Минулого року відбувся конкурс на посаду гендиректора, результати якого були підважені самим Міністерством культури і контракт не було укладено".
Чи є план захисту Довженко-центру
"Ми зобов'язані виносити такі рішення на розголос суспільству. Як і будь-яка культурна установа, Довженко-центр належить суспільству і діє в інтересах і на благо суспільства. Це є надбання народу. Іншої такої профільної установи у нас немає. У нас є архів кіно, фото і фоно документів у структурі Держархіву, Музей театрального та кіномистецтва, Музей Довженка. Але вони працюють на дещо інших засадах і не так комплексно. Наші колекції рівнозначні колекціям Художнього музею або Музею історії України. Ми належимо суспільству. Тому вирішили зараз це рішення оприлюднити, бо саме суспільство має брати участь в таких питаннях, особливо коли є загроза суспільній спадщині, суспільній пам'яті, українській ідентичності. Ми розраховуємо на залучення громадських організацій, які працюють у правовій сфері, в сфері охорони спадщини, в сфері економічної та антикорупційної діяльності".
Сьогодні зранку було зареєстровано петицію щодо скасування реорганізації "Довженко-Центру".
Фото: Андрій Бойко/@dovzhenko.centre/Facebook