На кого розраховані програми
Це стандартні конкурси для "Креативної Європи". Журналістські партнерства та інноваційні лабораторії були минулого року, тобто цього року вони повторюються. Водночас медійні ради та професійні стандарти й механізми швидкого реагування — це досить нові конкурси. Вони вперше з'явились під таким іменем.
Ці програми насамперед для українських медійних організацій. Це ЗМІ та агенції, пов'язані з медіа. Журналістські партнерства, медійні ради та професійні стандарти й механізми швидкого реагування суто для журналістів. Водночас інноваційні лабораторії не лише для журналістів, а й для представників інших напрямків, зокрема ІТ-сфери чи креативних індустрій.
Наразі відкриті лише ці чотири конкурси. З вересня планується новий сезон, і ми чекаємо на офіційні заявки від Єврокомісії про оголошення нових конкурсів для нового сезону, а також спецпрограм для України. Наразі цієї інформації ще немає.
Хто може взяти участь у конкурсі
Обмежень немає. Це можуть бути представники як державних, так і комерційних організацій. Але головна умова всіх цих чотирьох конкурсів, які наразі відкриті — це створення консорціумів. Тобто наші заявники з України мають бути в партнерстві з європейськими організаціями. Тож самі особисто податись не можуть. Якщо в нас в Україні будуть потенційні заявники, то їм в першу чергу потрібно буде знайти партнера в Європі.
Це основна умова, яка, можливо, буде обмежувати багатьох. Тому що знайти партнера — це реальна задача, але не зовсім проста. Тому що потрібно зв'язатися з європейськими організаціями і домовитися з ними про спільну участь, про проєкт і подаватись. Зараз європейські організації дуже відкриті до партнерства з українськими організаціями, розуміють ситуацію в Україні з війною, тому складнощів в пошуку або у створені партнерства немає. Головне — звертатись. Решта умов стандартні.
Про фінансування
Бюджети на проєкти розподіляє Єврокомісія. Тобто якщо українські заявники будуть подаватися з європейськими партнерами, вони вже між собою самі домовляються про те, хто і в якій ролі бере участь, а також в якій кількості. Тобто бюджет вони між собою розподіляють залежно від потреб і діяльності, яку вони планують.
Більше про опис кожного конкурсу, бюджети та вимоги до заявок повідомляється на сайті "Креативної Європи" в розділі "Міжсекторальна співпраця".
Фото: creativeeurope.in.ua