Що відбувається на ринку нафтопродуктів
"Можемо констатувати, що паливна криза в Україні подолана завдяки героїчним діям операторів ринку нафтопродуктів. За період від березня кількість імпортерів пального зросла у п’ять разів. Плюс транспорт. Сьогодні дуже незначна кількість пального заходить в Україну залізницею, більша частина йде бензовозами. Таким чином ринок наповнили, і спрацювала ситуація, коли пропозиція перевищує попит, тож ціни почали різко падати. Багато є випадків, коли везли за однією ціною, а поки привезли і розмитнили ― ціна впала, і продавати вже треба дешевше, ніж ти купив. Зараз бачимо, що зникли черги і впали ціни: бензин 95-й можемо купити за 50 грн, а дизельне пальне за 53-54 грн, якщо ви не є клієнтом преміальних мереж. Там ціни на 3-4 гривні вищі, але це їхня маркетингова політика".
Звідки на заправках 92-й бензин, який постачали з РФ
"Для мене це також велика загадка, звідки вони беруть той 92-й бензин, бо в Європі його справді не виготовляють. Таке враження, що беруть нафту і щось з нею роблять тут, в Україні, "таємниця Полішинеля"... На сьогодні у нас відбулась лібералізація в тому числі малих нафтопереробних підприємств, там 92-й бензин може бути українського виробництва. Він не відповідає нормам Євро-5, але відповідає нормам Євро-3, і сьогодні на воєнний період це дозволено".
Нагадаємо, що з початку навали було скасовано акцизи на моторні палива, а ПДВ було знижено з 20% до 7%. Зараз Україна готується до повернення податків.
Скільки від цього кроку може отримати бюджет
"Скасування державного регулювання ціноутворення і зменшення ПДВ до 7% допомогло подолати кризу. Сьогодні уряд збирається повернути акцизи і ПДВ. Не можу сказати, скільки користі це дасть для бюджету, але для нас з вами буде "користь": плюс 6-10 гривень на кожному літрі. Тобто замість 50 грн будемо купувати бензин по 56-58 грн, дизель відповідно по 62 грн".
Про перспективи використання скрапленого газу
"Скраплений газ був і є альтернативним паливом. Він не такий вигідний для споживача, як було раніше, через складну логістику. Якщо раніше ми брали скраплений газ із Росії та Білорусі, то сьогодні шляхи постачання набагато дорожчі. На газ, до речі, не було державного регулювання ― у той час, коли на заправках не було бензину і дизелю, скраплений газ був. Якщо звернути увагу на черги, які стоять на переобладнання автомобілів, то бачимо, що газ користується попитом попри високу ціну".
Про електрокари та гібриди
"Електрокари в період війни ― не найкращий варіант, як на мене. Ми пам’ятаємо, що робилося в передмісті Києва, коли тут ішли бої, не було ні пального, ні електроенергії. Щодо гібридних автомобілів ― це справді альтернатива. Гібриди сьогодні виграють, в економічному плані також".
Фото: Укрінформ