"Крім Макдональдса в Україні вже відкрилося багато інших брендів, які, можливо, зробили це не так гучно. На початку липня відкрився Adidas, і це залишилося поза увагою ЗМІ. Це була знакова подія зокрема й для Макдональдса. Також додам, що не так багато брендів ще не відновили свою роботу: польські, турецькі бренди вже повернулися на ринок України. Фактично, серед тих, хто ще не відновив свою роботу, перебувають бренди компанії Ditex: Zara, Pull & Bear, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti та H&M. Це останні великі компанії, що не працюють в Україні", — розповів Максим Гаврюшин.
Голова Української ради торгових центрів додав, що основним критерієм, який гальмує повернення цих компаній на український ринок, є бюрократія: "Для цих компаній дуже важливим є фактор безпеки своїх співробітників. Я знаю, що українські офіси дуже наполегливо звертаються до головних офісів з проханнями розпочати роботу. Адже компанії протягом майже 6 місяців не мають змоги заробляти, хоча, наскільки я знаю, зарплату працівникам виплачували. Тому треба відновлювати роботу та надавати можливість працювати людям. Я вважаю, що ще цього року, цього сезону нас чекають цікаві відкриття і компанії, які ще не відкрилися, можуть цього року відновити свою роботу. Спочатку це стосуватиметься Києва та регіонів, де не ведуться активні бойові дії".
"Разом з тим, призупинення діяльності на ринку України іноземних компаній сприяє й зміцненню українських. Це відбувалося ще в 2014-2015 роках, коли була можливість українським компаніям зайти на ринок. Були достатньо сприятливі умови та цікаві місця для розміщення. Як тоді, так і зараз вони використовують цей момент для розвитку своїх мереж", — пояснив Гаврюшин.
Також, як продовжив гість, з початком роботи окремих брендів на території України відновлюється та буде відновлюватися в майбутньому й торгівля онлайн: "В тих регіонах та обласних центрах, де немає змоги відкритися, де ведуться активні бойові дії, як, наприклад, в Дніпрі чи Запоріжжі, Харкові, там буде працювати можливість купити речі через інтернет".
"Асортимент товарів не зміниться. Ті бренди, які зараз будуть відкриватися, будуть залишати той самий асортимент товарів, як і в магазинах в Європі. Це будуть ті ж товари, які б вони завозили, якби не було війни. Тобто це будуть нові колекції, які зараз продаються в Польщі або іншій європейській країні", — повідомив голова Української ради торгових центрів.
Наостанок Гаврюшин розповів про дослідження збитків українського ритейлу та торгових центрів, яке проводила очолювана ним організація: "Наразі в Україні пошкоджені 27 торгових центрів й сума прямих збитків складає біля 400 млн доларів. Непрямі збитки ж складають більше 1 млрд доларів.
Щодо українського ритейлу, то ми рахували, що 300 найбільших українських компаній, які мають біля 30 тисяч магазинів, втратили близько 3 млрд доларів".
Фото: Gullivercenter.com