Чому команда Hexagon Agency вирішила створити емодзі?
Нашій команді здалося, що такі емодзі не будуть зайвими, адже це додасть репрезентацію української боротьби. Таким чином українці та українки, а також люди з інших країн, які емпатують та підтримують Україну, могли підкреслили це, використовуючи ці емодзі.
Разом з тим, ця історія не нова. Ситуація, наприклад, з борщем довга — таку емодзі пропонували ще в 2017 році. У твіттері був тренд з обговоренням бургеру, який переріс в розмову про український борщ. І серед списку вже запропонованих емодзі вже була ця страва. Але коли ми подавали свій перелік, то просто проігнорували це, зробивши ставку на реактуалізацію, нагадування.
Ми запропонували сім емодзі — картинок, кожна з яких подається з окремим обґрунтуванням. Відбір йде доволі суворий, адже Unicode — це некомерційна організація, яка вже має зв’язки з компаніями на зразок Apple.
Хто є автором українських емодзі?
Намалював емодзі художник Ян Захаров. Ми думали зробити це в команді Hexagon, адже в нас є дизайнерка/ілюстраторка. Проте згодом ми переоцінили наші можливості, відмовились від цієї ідеї й почали шукати художника. Обрали Яна, бо в нього є крутий досвід створення котів для "Монобанку". Ми познайомились і зрозуміли, що Захаров відчуває стилістику емодзі.
Як обиралися емодзі для Unicode?
Коли ми думали над темою українських емодзі, то згадали проєкт, який робила компанія And Action, в них була концепція "just for fun". Нам це сподобалось, тож ми взяли звідси ідею та вирішили довести її до Unicode. Розглядати не лише ті емодзі, які подали в результаті, але й нішеві речі, як от панама лідера гурту Kalush Orchestra, калина. Також ми думали включити в перелік й зброю, на зразок, "Байрактару", проте почитали, що Unicode погано ставиться до зброї, через американські масові стрілянини вони навіть пістолет зробили в емодзі іграшковим.
Була серед ідей й бандура та сопілка, проте ми були обмежені за часом і ресурсами. Тож сконцентруватися на емодзі, які нам здалися більш ефективними.
Найскладніше було зробити емодзі, які б не віддавали шароварщиною. Не хочеться, щоб Україну асоціювали з п’яним козаком, горілкою, салом, борщем. Ми — крутіші. Разом з тим, Unicode має чіткі вимоги: вони просять показати, наскільки популярним є цей запит в пошукових системах. Тож наш вибір емодзі — це компроміс між тим, як було б круто, і тим, що зможе розглянути Unicode.
Навіщо світові емодзі з борщем та булавою?
Ми сподіваємося, що ці емодзі спрацюють як тригер на західну аудиторію зрозуміти краще Україну, іноземці почнуть цікавитися, чому, наприклад, в емодзі є козак, дізнаватися про борщ, який потрапив в нематеріальну спадщину, яку охоронює ЮНЕСКО. З іншого боку, ми розуміємо, що через повномасштабну війну люди цікавляться Україною, запит "Україна" є супер популярним.
Тож чи схвалять емодзі стане відомо у жовтні цього року.
Фото: Суспільне