Шевченко: "Скнилівська трагедія вказала на стан безпекової ситуації в авіації"

Шевченко: "Скнилівська трагедія вказала на стан безпекової ситуації в авіації"

20 років тому, 27 липня 2002 року на військовому аеродромі Скнилів у Львові сталася катастрофа, яку назвали наймасштабнішою в сучасній історії авіашоу: літак Су-27, що виконував фігуру найвищого пілотажу, несподівано став падати і врізався у натовп глядачів. Тоді загинуло 77 людей, 20 із яких були діти. Понад 350 отримали поранення. Чи змінила ця трагедія підхід до теперішньої безпекової ситуації в авіації? На яких щаблях знаходяться українські пілоти в світовому та європейському рейтингу? Про це розповів слухачам Українського радіо виконуючий обов'язки міністра транспорту та зв‘язку України в 2009-2010 роках Василь Шевченко.

0:00 0:00
10
1x

"Ця трагедія продемонструвала стан безпекової ситуації в авіації, який був на той час в Україні. Такі катастрофи якраз і мають місце через недбалість. Пілоти тоді були найкращими, вони показували найвищі результати і демонстрували свою майстерність, виступаючи на Міг-29. Але перед самим виступом їм поміняли літаки на Су-27, що унеможливило якісне виконання завдань. 

Ми мали на той час погане ставлення держави до Збройних Сил і авіації, як такої. Наскільки важливим було тоді правильно витрачати кошти на безпеку держави. Підтримувати і поважати кожного військового, хто був і є на захисті України.

Україна після розпаду Радянського Союзу мала велику кількість авіації,  яка втрачалася через неналежну експлуатацію, недостатні ресурси, через недостатню мотивацію і підготовку пілотів. До широкомасштабної війни ми підійшли в обмеженій кількості активних бойових літаків. 

Багато в чому безпека цивільних людей залежить від пілотів, від авіації і від комплексу всіх військ, які задіяні у обороні громадян України. В Україні зараз війна. І Україна на сьогодні достойно бореться з агресором. На полі бою авіаційна складова є головним елементом, який гідно стримував, стримує і буде стримувати ворога на сьогодні. Навіть там, де відбуваються наші перемоги на лінії фронту, то наші пілоти показують свій клас і майстерність, мужність і відданість. 

На сьогодні українські пілоти визнаються висококваліфікованими за кордоном. Їх запрошують світові держави на навчання та підготовку на технологічно нових літаках-винищувачах і багатоцільових літаках. Рівень підтримки всього світу доводить нам, що Україна інтегрована у світову авіацію. Бо рівень кваліфікації — це рівень можливості українського війська.

Складова авіаційної техніки — це комплекс із підготовки, вміння діяти, координувати і бути єдиним організмом, який успішно функціонує і має на озброєнні високотехнологічні елементи, такі як авіація, РСЗО, та протиракетна оборона. Це дозволяє нам бути сильною армією. Бо ми ведемо війну з другою армією світу, гідно боремося і перемагаємо".  

Фото: zolochiv.net