В чому особливість літака F-16
Це літак зовсім іншого покоління. Як розповідають українські пілоти, які проходили навчання саме на цьому літаку, там зовсім інша філософія польоту порівняно з радянськими модернізованими літаками, які використовуються в російській та українській арміях. Тому навчання таких пілотів, які могли б вести повітряний бій, зазвичай займає роки. Але в умовах воєнного екстремального часу курси навчання будуть пришвидшені. Потрібно приблизно півроку для того, щоб навчити пілотів керувати літаками. Але навчання одного пілота — це не лише зліт і посадка. Для елементарних речей, звичайно, достатній мінімальний курс.
Окрім того, потрібні і фахівці, які будуть обслуговувати літаки, а також ціла інфраструктура. Є спеціальні вимоги до обслуговування літаків, починаючи з посадкового полотна. Відтак, має бути летовище з повноцінною інфраструктурою, щоб літак міг зберігатися, ремонтуватися, взлітати і сідати на полотно. Наші смуги можуть бути приведені у відповідність до такого рівня. Водночас інфраструктура невеликого летовища йде в комплекті з літаком, адже просто літак сам по собі не може бути переданий.
Але поки наше небо не буде захищене від російських ракет, розгортання цієї початкової злітно-посадкової інфраструктури неможливе. Тому спочатку має бути закрите небо, а вже потім ми будемо переходити до літаків. І треба розуміти, що вже завтра ці літаки не будуть передані. Цей процес займе місяці. Але найголовніше, що ці розмови ведуться. Зокрема сьогодні була заява міністра оборони Олексія Резнікова про те, що під час засідання "Рамштайн" був розгляд комплексного надання допомоги Україні: земля, море і повітря. І якщо ми говоримо про повітря, то я впевнений, що це не лише система протиповітряної і протиракетної оборони, а й літаки. В які строки і в якій кількості — це таємна інформація, і ми будемо дізнаватися про неї лише по факту застосування на полі бою.
Як F-16 можуть змінити перебіг війни в Україні
За всіма їхніми технічними характеристиками вони повністю обходять відповідні російські/радянські аналоги. В росіян немає аналогів цього літака, який би міг йому протистояти. Окрім іншого, F-16 дадуть нам змогу збивати і крилаті ракети. Відтак, це те, чого не вистачає нам — патрулювання з повітря і збиття ракет, які можуть бути випущені з різних сторін, і відповідно нашій наземній системі протиповітряної оборони набагато тяжче справлятися з ракетами. Ось для цього нам потрібно закрити повітря, і тут нам стануть в нагоді літаки F-16. Вони по суті своїй не є нові як для Сполучених Штатів Америки, але це вже інший клас літака. І порівняно з російськими аналогами — це вже зовсім інша зброя.
Про роль авіації у військових діях
Ми застосовуємо авіацію здебільшого на Південному напрямку. Без авіації неможливо здійснити звільнення наших територій. Якщо ми звернемо увагу на те, як ситуація розгортається на півдні, зокрема на Херсонському напрямку, то ми застосовуємо і винищувачі, і штурмову авіацію, і навіть бомбардувальники. Тобто прикриття наземних сил з повітря дає можливість для наступу саме наземних сил. Без переваги в повітрі ми не можемо вести будь-які наземні операції, тому що завжди є ризик, що прилетить ракета чи літак, і будь-який наступ буде зірваний.
Скільки нам потрібно літаків — це залежить від того, які ми ставимо перед собою завдання, тобто які операції будуть розгорнуті. Потреби має озвучити Генштаб, адже тільки він може сказати, яка кількість зброї потрібна для того, щоб виконати ту чи іншу операцію. Коли за допомогою HIMARS на півдні знищуються саме радіолокаційні станції, тобто очі і вуха росіян, і після цього застосовується авіація — це вже означає, що це конкретна підготовка до повноцінного контрнаступу. І це значить, що ми перехоплюємо ініціативу, принаймні на півдні, в росіян не лише на землі, але й в повітрі. Росіяни змушені випускати на перехоплення свої Су-35, літаки найновішого покоління, і навіть вони не можуть впоратися з нашою штурмовою авіацією та не можуть завдати ураження навіть їхніми ракетами. І це найкраще свідчення того, що ми перехоплюємо ініціативу.
Фото: uk.wikipedia.org