"Черга суден біля Сулінського каналу дуже велика й складає біля 135 суден, з яких 90 — прямує до українських портів. Судна з агропродукцією заходили на завантаження та виходити вже з вантажем ще з початку війни, проте вони використовували Сулінський канал, який належить Румунії та має певні обмеження щодо часу використання та кількості суден. Після того, як наші військові звільнили острів Зміїний від окупантів, стало безпечно використовувати гирло Бистре, яке проходить через наші територіальні води, це дельта Дунаю. Тому зараз ми направляємо судна для відвантаження зерна саме через це гирло", — розповів Дмитро Барінов.
За словами посадовця, гирлом Бистре за добу може пройти 4-5 суден, що за певний час дозволить розвантажити Сулінський канал: "Разом з тим, ми ведемо перемовини з нашими румунськими колегами, щоб Сулінський канал пропускав більше суден, очікуємо, що за добу вони опрацьовуватимуть до семи суден".
"Судна, які заходять через гирло Бистре, не є дуже великими та можуть перевозити біля 5-6 тисяч тонн зерна. Вони прямують до Туреччини, країн Північної Африки, які були та залишаються нашими основними імпортерами. Йдеться, зокрема, про Марокко, Туніс, Алжир, Єгипет", — додав Барінов.
Тож використання цього способу доставки зерна є лише одним із шляхів, проте не основним: "Замінити українські глибоководні порти неможливо, навіть якщо ми разом з сусідами та партнерами докладемо всіх зусиль та будемо використовувати як річку Дунай, так і залізничне сполучення, автівки. Адже одне судно на 80 тисяч тонн, яке може зайти в морський порт, дорівнює 3600 автівкам. Тому ми повинні докласти всіх зусиль, аби розблокувати саме морські порти".
Також посадовець торкнувся й питання зустрічі представників України, Туреччини, ООН та РФ щодо питання зерна, яке сьогодні анонсувала Анкара: "Там обговорюватимуть роботу коридорів для експорту зерна. Сподіваємось, якесь рішення там буде знайдено".
Фото: Укрінформ