Транспортний безвіз
"Україна зараз дуже активно працює із ЄС над розширенням співпраці в різних галузях. Це стосується лібералізації вантажних автомобільних перевезень. Доки ця угода не набрала чинності, то перевезення між Україною та ЄС здійснюється на основі двосторонніх дозволів. Щороку Україна обмінювалася з усіма країнами-членами ЄС відповідною кількістю дозволів на міжнародні автомобільні вантажні перевезення. І потім на основі цих дозволів українські перевізники могли виконувати перевезення між Україною та європейськими країнами. Наприклад, якщо українська вантажівка везла вантаж з України у Францію, то водіям треба було отримати дозвіл не лише від Франції, а так само від кожної із проміжних країн. Це як правило Польща, Німеччина, Бельгія чи Нідерланди, залежно від того, який був кінцевий пункт призначення. Після того, як ця Угода почне діяти, потреба у дозволах буде відмінена. Перевізники зможуть значно простіше виконувати перевезення. Це призведе не лише до збільшення конкуренції на цьому ринку, але й до того, що буде зменшена кількість корупційних чинників. Ціни стануть більш доступними. Відповідно українські товари на європейському ринку стануть ще більш конкурентоспроможними".
"Укртрансбезпека" контролювала справність і екологічність авто. Хто зараз цим займатиметься?
"Ця функція залишиться в "Укртрансбезпеці". Вони також контролюватимуть тахографи — прилади, які фіксують швидкість авто на постійній основі і фіксують дотримання водіями режиму роботи і відпочинку. Тому що в Європі цьому питанню надають величезного значення. Від того, в якому стані їде водій, залежить і безпека на автомобільних дорогах. Загроза небезпеки від вантажівок значно більша, ніж загроза від приватних авто. Якщо є один водій, то він може їхати не більше 8 годин на добу з обов'язковою перервою на одну годину як мінімум. Якщо є два водії, то вони разом можуть їхати не більше ніж 16 годин на добу. В Європі за порушення цих правил йде жорстке покарання, тому що водії повинні дотримуватися всіх вимог безпеки і відповідно не створювати загрозу для інших. В Україні ця функція буде за "Укртрансбезпекою", це буде стосуватися і українських, і іноземних водіїв на території України".
Скільки заощадять водії після підписання Транспортного безвізу
"Це залежить від конкретних країн, тому що деякі дозволи видавалися безкоштовно, деякі за гроші. Із Угорщиною тривалий час була проблема нестачі дозволів, тому що для українських перевізників дозволи з Угорщиною були важливішими, ніж дозволи від України угорським водіям. Для України Угорщина завжди була і залишається воротами до ринку країн Балкан та південної Європи. Для угорських водіїв такої потреби не було. Ми завжди мали тривалі перемовини і Угорщина постійно йшла нам назустріч, збільшуючи кількість дозволів, але ці дозволи надавалися на платній основі".
Як скасування дозволів на в'їзд вплинуть на обсяги перевезень
"Вони є похідними від різної економічної співпраці між країнами. Через збільшення конкуренції на ринку міжнародних вантажних перевезень знизяться і ціни. Товари стануть більш доступними. Це провокує збільшення перевезень. Для України це є однозначний плюс, який буде мати не лише лібералізацію на ринку міжнародних автомобільних перевезень, але і стимулюватиме розвиток інших галузей, товари з яких стануть доступнішими. Це сприятиме створенню нових робочих місць на різних підприємствах України".
Чи допоможе це вирішити проблему з бензином в Україні і експортом нашого збіжжя за кордон
"В даному випадку це ніяк не повпливає. Уряд доклав максимум зусиль для того, щоб зробити пріоритетні умови для вивезення українського зерна в порти ЄС, на Балтику і в Польщу. У румунських портах на Чорному морі уряди обох країн пішли на безпрецендентні поступки для того, щоб українське зерно якомога швидше потрапляло в порти. Для цього спрощували процедури і відміняли надлишкові перевірки контролю. І обсяг експорту все одно збільшився. Всі актуальні питання вирішуються в режимі реального часу. Що стосується імпорту пального, то постійно триває діалог з країнами Східної Європи і вантажівки з пальним пропускаються із пріоритетом".
Чи є плани для розширення транспортної інфраструктури
"Уряд України активно співпрацює з урядом Польщі щодо вантажних перевезень. Вже 2 контрольно-пропускних пункти (Ягодин і Краківець) переведені в режим обслуговування лише вантажних авто. Майже вдвічі була збільшена пропускна здатність Краковця для пропуску вантажних авто. І все це зроблено для того, щоб стимулювати зовнішню торгівлю вивозити українське збіжжя, і завозити пальне та інші товари на територію України. Проблема переорієнтації вантажівок пройшла в надкороткі терміни, тому вирішити всі проблеми неможливо. Навантаження на дороги, які ведуть до цих контрольно-пропускних пунктів збільшилася в рази, буквально за кілька днів. Через дії РФ були заблоковані морські торговельні порти і розширити автомобільні дороги за такий короткий час неможливо. Треба готувати проектну документацію, треба виділити землю під будівництво. Але те, що можливо зробити в короткі стислі терміни — тут уряд працює дуже активно. Відбулася зміна процедур по догляду на кордонах, спрощено документообіг. Ті товари, які прямують транзитом через Польщу чи Румунію пропускаються за спрощеною процедурою вже зараз. І ми працюємо зараз над тим, щоб зробити його ще простішим, наскільки це можливо".
Визнання українських водійських прав
"Це дає можливість громадянам України значно простіше подорожувати Європою. І так само для тих, хто планує працевлаштуватися тимчасово на території ЄС, маючи посвідчення водія. Ми згармонізували процедуру видачі водійських посвідчень в Україні, питання лише за тим, щоб українське посвідчення водія мало таку саму силу, як і посвідчення водія ЄС. І не допускало дискримінації громадян України, які володіють такими правами".
З 1 липня Укрзалізниця на 70% підвищує вартість вантажних перевезень
"Що стосується пасажирів, то тарифи змінюватися не будуть. А підвищення тарифів на вантажні перевезення у внутрішньому сполученні це де-факто є їх індексація до рівня, який є в сусідніх країнах. В нас до сьогодні вантажні залізничні перевезення були найдешевшими в порівнянні з усіма сусідніми країнами. І коли це підвищення відбудеться, то тарифи будуть такими ж, як на території Молдови. Яка не є найбагатшою країною, але встановлює тарифи на ринковому рівні. Для вантажовідправників це дійсно буде збільшувати їхні видатки. Коли вони транспортують свої товари, зокрема збіжжя територією Польщі, Молдови чи Румунії, вони все одно сплачують тариф на такому рівні, який буде в Україні після підвищення".
Відновлення залізничного сполучення з Молдовою
"Сполучення між Молдовою і Україною залишається. Через бойові дії були змінені вантажопотоки. Укрзалізниця активно працює з залізницею Молдови, в якої була нестача локомотивів і тепловозів. І зараз українські тепловози працюють на території Молдови для того, щоб доправляти українське зерно до портів на Дунаю".
Фото: фейсбук Міністерства інфраструктури України