"Ми зараз дійсно маємо дуже непогану динаміку постачань. Це відбулося завдяки тому, що уряд у травні відмінив державне регулювання цін, що призвело до того, що постачання зросло в два рази, а кількість імпортерів сягнула 234 компаній. Це в 2,5 рази більше, ніж було до війни. Активізація шалена, урядові дійсно вдалося запустити ринок. Тут, безумовно, маємо позитив", — розповів Сергій Куюн.
За його словами, українці в питанні забезпечення себе паливом користуються так званою "мурашиною тактикою", використовуючи всі наявні в країні бензовози: "Йдеться про ситуацію, коли багато мурах працюють і кожен тягне якусь травинку, паличку в мурашник і таким чином система працює. В нас в країні багато бензовозів і це добре й з питань безпеки, адже всі бензовози не переб’ють ракетами. Й ця система сама себе вибудувала, оскільки в Україні зараз такі умови".
"Разом з тим, попри позитивну динаміку, ми досягли мінімального рівня забезпечення, при тому йдеться про скраплений газ і дизельне паливо. Щодо бензину, то ми поки що не вийшли на бажаний рівень нашого споживання. Ми бачимо це як цифрами, так і асортиментом на заправних станціях", — додав експерт з ринку нафтопродуктів.
Як пояснив Куюн далі, держава робить ставку на дизель, оскільки його використовують як аграрні споживачі, так і промисловість: "До війни ми споживали 12 мільйонів тонн нафтопродуктів і 8 з них — це саме дизельне паливо".
"Щодо ціни, то вона залежить від насиченості ринку. Наприклад, ми вже бачимо падіння цін на скраплений газ на колонках. Ми починали з 45 гривень, а минулого тижня ціна вже була 36,90 грн. Це говорить про те, що ринок наситився. По дизельному пальному прецедент відбувся також минулого тижня — вперше за останні три місяці гуртова ціна на дизель стала меншою за роздрібну. На початку місяця дизель коштував 65 грн гуртом, а на колонці він був 58 грн, а зараз дизель коштує 51-52 грн гуртом, а на колонках — 58 грн. Це класична пропорція, яка свідчить про те, що продукт є і ціна на нього знизиться. По бензинах, на жаль, поки що такого немає", — пояснив експерт.
Наостанок він торкнувся й питання несертифікованого палива в Україні, зазначивши, що воно було завжди і нинішній час — не виключення: "Сьогодні ми маємо дефіцит нафтопродуктів, а це дуже сильно стимулює тіньовий сектор. Але я б не сказав, що наша ситуація критична і що такого палива дуже багато. Адже для того, щоб виготовити несертифіковане паливо, необхідні компоненти, зокрема, октанопідвищуючі. Раніше ми їх завозили з Росії та Білорусі, зараз такого імпорту немає. Відповідно, немає з чого робити фальсифікат".
"Тому ми чуємо нарікання на таке паливо, проте воно стосується не мережевих заправок, а одиночних периферійних станцій. Й загалом нарікань на якість палива справді не дуже багато", — додав Сергій Куюн.
Проте, як продовжив експерт, розслаблятися не варто, адже дефіцит палива є сьогодні у всьому світі: "Є нестача нафтопереробних потужностей, відновлення економіки після ковіду, тому всі в один голос кажуть, що буде проблема з паливом і не тільки в Україні".
Фото: УНІАН