"Попит на авто зараз є, оскільки за різними оцінками внаслідок військових дій знищено від 90 до 500 тисяч автівок. Тобто цих автівок вже немає, проте люди, звісно, хочуть повернути собі засіб пересування. Звідси й попит, який здебільшого орієнтований на ринок вживаних авто, адже там і ціни менші і ці авто є в наявності. Разом з тим, тут одразу виникає й питання можливостей — чи є в українців гроші? Адже на початку квітня було опитування, де більшість українців сказало, що мають заощадження десь на місяць. А далі, якщо не буде роботи чи виплат від держави, то в них більше не буде грошей", — розповів Ілля Колдомасов.
Також журналіст додав, що на авторинок не сильно вплинула й можливість розмитнити автівку безкоштовно, яку держава передбачила для осіб старше 60 років: "Станом на тиждень тому було завезено 20 тисяч автівок, що є дуже великою кількістю. Але, якщо дивитися глобально на те, який в нас був авторинок, то це краплина в морі. Плюс ті люди, які завозять автівки без акцизу, вони, скоріш за все, завозять їх для себе, а не на продаж. Ці автівки не потрапляють одразу на вторинний авторинок. Є, звісно, люди, які так хочуть заробити, проте вони складають незначний відсоток".
Якщо ж говорити про ринок нових авто в Україні, то він дуже зменшився: "В березні було страшне падіння, адже всім було не до купівлі нових автомобілів. Йдеться про падіння у 16,5 разів у порівнянні з минулим роком за цей період. Якщо дивитися на квітень, то все вже краще: за даними автоконсалтингу було продано десь 1200 нових автівок. Це майже вдвічі більше, ніж у березні, проте майже на 90 % менше, ніж у квітні попереднього року".
"Продажі нових автівок дуже невеликі і це пов’язано з кількома факторами. По-перше, зараз банки майже не видають автокредитів, тому що це — ризик для фінансових установ. До полномасштабного вторжения РФ велика частина таких авто купувалася саме в кредит. Плюс, якщо зараз пройтися автосалонами на Сході України, то вони майже порожні. Це пов’язано з тим, що автодилери вивезли свої машини на склади на Західну Україну, а нові автівки не постачаються, адже це не товари критичного імпорту. Тобто по суті зараз це заборонено робити", — пояснив Колдомасов.
Щодо лідерів серед марок автомобілів, які купують найчастіше на вторинному ринку, то, за словами журналіста, сталися доволі цікаві зміни: "На першому місці станом на кінець квітня був мікроавтобус Mercedes Vito. Скоріш за все, такі автівки потрібні або волонтерам, або на фронті для мобільного пересування наших хлопців. Також у топі є й люксові автівки, проте найбільше стали купувати або джипи, або мікроавтобуси".
"Якщо говорити про нові автівки, то перше місце у березні було за Renault — 108 одиниць. На другому місці Toyota — 88 автівок, а на третьому Skoda — 37 машин", — зазначив Ілля Колдомасов.
Фото: Укрінформ