Скільки доріг повністю зруйновані та скільки ще можна відновити
"Такої статистики на сьогодні немає. Ми не бачили стан усіх доріг, наслідки руйнувань. Це стосується усіх споруд ― мости, шляхопроводи тощо. І це великі гроші, у будь-якому разі. У мирний час ці гроші використовували з так званого дорожнього фонду, який формується завдяки акцизу з імпорту нафтопродуктів. На сьогодні цей акциз скасовано. Тож фонд треба наповнювати іншими грошима, це тепер питання більше до Міністерства фінансів. Але гроші знайдуться, я переконаний. Треба буде забудовувати, ремонтувати, але всі ці проблеми й були, якщо говорити про мости. Була спеціальна програма з відновлення мостів. У нас 16 тисяч мостів ― все, що у повітрі, над дорогами і річками, з них близько 300 зруйновані. Це означає, що починати треба з цих мостів. Але є три питання: коли це починати, за які гроші та в якій послідовності. Це питання до Мінінфра та Мінфіну".
Якщо відповідальність за стан дороги лежала на ОТГ, то чи доцільно сьогодні розділити цю відповідальність з державними структурами
"Було докладено багато зусиль, щоб впровадити децентралізацію. У наслідку, 120 тисяч кілометрів доріг відійшли до місцевих органів самоврядування і тільки 50 тисяч ― це магістралі міжнародного значення ― залишилися в Укравтодорі. Зараз питання фінансування може буде вирішене шляхом залучення закордонних фахівців на певні регіональні проєкти. Це можуть бути компанії, що спеціалізуються на мостах або шляхопроводах, тож можна буде просити, щоб вони це й фінансували".
Що варто робити з дорожніми знаками, які на початку війни було прибрано
"Дорожні знаки ― це частина безпеки руху, вони потрібні. У мене є друг, який відвозив людей на кордон, а потім повертався і потрапив в аварію, тому що не було знаків. Добре, що він не загинув. Знаки необхідно ставити, але це питання більше до уряду і ЗСУ. Повертати знаки необхідно, бо це безпека наших громадян".
Фото: Укрінформ