Українські дороги: як відбудовувати зруйновану інфраструктуру

Українські дороги: як відбудовувати зруйновану інфраструктуру

Станом на 3 квітня внаслідок бойових дій зруйновано 23 тисячі кілометрів доріг та 273 штучні споруди ― мости, шляхопроводи тощо. Як їх відбудовувати і за скільки? В ефірі Українського радіо розповів Володимир Шульмейстер, директор програми "Інфраструктура майбутнього" Українського інституту майбутнього, експерший заступник Міністра інфраструктури України.

0:00 0:00
10
1x

 

Скільки доріг повністю зруйновані та скільки ще можна відновити

"Такої статистики на сьогодні немає. Ми не бачили стан усіх доріг, наслідки руйнувань. Це стосується усіх споруд ― мости, шляхопроводи тощо. І це великі гроші, у будь-якому разі. У мирний час ці гроші використовували з так званого дорожнього фонду, який формується завдяки акцизу з імпорту нафтопродуктів. На сьогодні цей акциз скасовано. Тож фонд треба наповнювати іншими грошима, це тепер питання більше до Міністерства фінансів. Але гроші знайдуться, я переконаний. Треба буде забудовувати, ремонтувати, але всі ці проблеми й були, якщо говорити про мости. Була спеціальна програма з відновлення мостів. У нас 16 тисяч мостів ― все, що у повітрі, над дорогами і річками, з них близько 300 зруйновані. Це означає, що починати треба з цих мостів. Але є три питання: коли це починати, за які гроші та в якій послідовності. Це питання до Мінінфра та Мінфіну".

Якщо відповідальність за стан дороги лежала на ОТГ, то чи доцільно сьогодні розділити цю відповідальність з державними структурами

"Було докладено багато зусиль, щоб впровадити децентралізацію. У наслідку, 120 тисяч кілометрів доріг відійшли до місцевих органів самоврядування і тільки 50 тисяч ― це магістралі міжнародного значення ― залишилися в Укравтодорі. Зараз питання фінансування може буде вирішене шляхом залучення закордонних фахівців на певні регіональні проєкти. Це можуть бути компанії, що спеціалізуються на мостах або шляхопроводах, тож можна буде просити, щоб вони це й фінансували".

Що варто робити з дорожніми знаками, які на початку війни було прибрано

"Дорожні знаки ― це частина безпеки руху, вони потрібні. У мене є друг, який відвозив людей на кордон, а потім повертався і потрапив в аварію, тому що не було знаків. Добре, що він не загинув. Знаки необхідно ставити, але це питання більше до уряду і ЗСУ. Повертати знаки необхідно, бо це безпека наших громадян".

Фото: Укрінформ

 

Останні новини
Призер Дитячого Євробачення Артем Котенко є уродженцем прифронтової Сумщини — Скибінська
Призер Дитячого Євробачення Артем Котенко є уродженцем прифронтової Сумщини — Скибінська
ППО України збила більше російських ракет, ніж можна було сподіватися — Кочетков
ППО України збила більше російських ракет, ніж можна було сподіватися — Кочетков
Мирослав Мельник: "Переможці Червоної Рути виконують важливу культурну місію"
Мирослав Мельник: "Переможці Червоної Рути виконують важливу культурну місію"
Сьогодні всі страхові компанії в Україні надійні — Черняховський
Сьогодні всі страхові компанії в Україні надійні — Черняховський
Анатолій Табаченко: "Якби Українське Радіо мало аромат, то це був би аромат чорнобривців"
Анатолій Табаченко: "Якби Українське Радіо мало аромат, то це був би аромат чорнобривців"
Новини по темі
"Ми повинні зробити все, щоб наступного року війна закінчилась". Ексклюзивне інтерв'ю президента Зеленського
Від стримування ворога на Курахівському напрямку залежить наступ на Покровськ — Тимочко
"Змінювалися держави, створювалися і руйнувалися імперії, а Українське Радіо залишалося", — Денис Шмигаль
Зеленський: З адміністрацією Трампа війна завершиться швидше
Зазирнути у дзеркало душі: Громадянин Топінамбур випустив трек "В її очах"