Про припинення польотів
Багато громадян за кордоном і тих, хто планує подорожі, хочуть розуміти, з якими ситуаціями вони можуть стикнутися. В першу чергу треба зрозуміти, що авіаційний транспорт є одним з найбезпечніших з усіх видів транспорту з точки зору безпеки польотів. А з точки зору можливих ускладнень від закриття кордонів, на сьогоднішній день діє більше обмежень, пов’язаних саме з пандемією.
В останні дні було кілька випадків, коли авіакомпанії були вимушені передчасно завершити політ і приземлитись не в аеропорту призначення. Одна з компаній заявила, що вона збирається трохи зменшити свою присутність в Україні або переглянути графік, але по іншим компаніям більше таких заяв ми не бачили. Тому що офіційні органи, які відповідають за безпеку польотів, поки не бачать жодних ризиків, які б вимагали обмеження або припинення польотів над Україною.
Читайте також ― 16 мільярдів для авіаперевізників та обмеження у морі: якими будуть наслідки для України?
Що робити людям, які повертаються в Україну або вирушають за кордон найближчим часом
В першу чергу обов’язково слідкувати за інформацією авіаперевізника, адже безпосередньо перевізник відповідає за виконання рейсу. І в разі якихось непередбачуваних змін авіакомпанія перша має необхідну інформацію і повинна сконтактувати з пасажиром. І запропонувати або компенсацію, або альтернативний рейс. Все залежить від причин скасування рейсу.
Про непоборні обставини та компенсації
Якщо стаються форс-мажори, наприклад, коли твій літак саджають не в Києві, а в Кишиневі, і ти маєш витратити ще 7 годин, щоб доїхати до Києва ― чи це є достатньою підставою, щоб вимагати від авіакомпанії компенсації? Чи вписується це в непоборні обставини?
Тут кілька складових. Першочерговими є угоди між авіакомпанією та лізингодавцем, які визначають непереборні обставини. Якщо в цьому договорі передбачені вимоги лізингодавця щодо заборони польотів в якісь країни, то це є штатною ситуацією. Якщо така вимога з’являється без обґрунтованих причин, за відсутності заборони від EASA (Європейська агенція безпеки польотів) чи уряду самої країни ― тоді законних підстав забороняти літати в ту чи іншу країну немає.
І це є підставою, з одного боку, для авіакомпанії отримати у лізингодавця компенсацію збитків. З іншого боку ― компанія все рівно має виконати свої обов’язки перед пасажиром згідно законодавства, тобто доставити його з точки А в точку Б. Є різні рішення ― в тому числі доставити пасажира в найближчий до кінцевої точки аеропорт, звідки може бути завершена поїздка альтернативними видами транспорту.
Проте все рівно ці ситуації важко розглядати з точки зору форс-мажору. Тому що за відсутності будь-яких обмежень державних регуляторних органів і відсутності реальних факторів ризику рішення вимога скасувати польоти ― це лише рішення лізингодавця, спричинене панічними чутками.
Фото: pexels.com