Чому столиця не в авангарді введення транспортного е-квитка
"Київ не є лідером не лише у впровадженні електронного квитка, а й у транспортному плануванні загалом. Ні в громадському транспорті, ні в керуванні світлофорами, зате Київ ― лідер по заторах в Україні і вже майже світовий лідер. Щодо електронних квитків, гадаю, це питання не в пріоритеті у нинішніх можновладців, тому маємо такі проблеми. До речі, Київ втратив цікаву нагоду створити класний електронний квиток, наприклад, силами корейців, це був би інвестиційний проєкт. У столиці встановили б такий смарткард, який працює у Сеулі, дуже технологічний, і ми б користувалися ним вже кілька років. Тож питання, чому Київ так сильно відстає, відкрите".
Які новації запропоновано в ухваленому законопроєкті
"Складно коментувати, адже ми користуємося е-квитками за допомогою QR-кодів вже кілька років. Насправді ― відбулася робота над помилками нашої держави, яка зараз наводить лад у національному законодавстві. Різні українські міста ще раніше почали створювати АСОПи ― автоматизовані системи оплати проїзду. Це питання не було до кінця врегульоване у законодавстві, тому електронні квитки, якими ми користувалися вже кілька років поспіль, були ніби напівлегальними з точки зору закону. Навіть для суддів було складно виносити рішення, коли у справі йшлося про не зовсім електронний проїзний документ. Тобто зараз відбувається просто врегулювання законодавчих питань. І ухвалення згаданого законопроєкту мало що змінить для пасажирів... Нарешті ми прирівняли електронний квиток до паперового – але це треба було зробити ще в 2017 році. Проте цю формальну річ виписано на рівні закону лише зараз".
Про оплату проїзду банківською карткою
"Валідатори, що їх придбав Київ, мають таку апаратну можливість. Треба лише налаштувати і програмну можливість ― активувати всі потрібні протоколи для оплати банківською картою. Тобто технічних складнощів не має бути. Чекаємо такого покращення для Києва у лютому цього року".
Електронна оплата в маршрутних таксі
"Приватні оператори міста Києва вже двічі просили міську владу посприяти тому, щоб відбувся перехід на оплату їхньої транспортної роботи. Тобто перевізники готові отримувати гроші не від пасажирів, а від організатора перевезень. Поки цього не станеться, на жаль, жодних змін не буде. Такого немає в нашому законодавстві, так само, як не було узаконено електронний квиток до цього моменту. Нашим прогресивним містам, що готові перейти на оплату транспортної роботи без готівки ― зокрема місто Дніпро готове перейти на нову модель ― заважає саме відсутність відповідного закону. А ті 450 людей, які мали б прийняти ці закони, громадським транспортом не користуються..."
Фото: pexels