Які найчастіше причини відмови у розрахунку карткою
Це один із способів приховати якимось чином певні розрахункові операції, щоб споживачі не мали можливості отримати повний пакет документів, на який вони мають права, щоб вони позбавилася права розрахуватися карткою і таким чином відповідно приховати певні свої товари, щоб не бачили, що вони їх продають. Крім того, якщо фінансову установу почнуть перевіряти через банківські розрахунки на рахунок того, що відбувається — це один із способів, довести, що приховується якась частина продажів. Тобто це може бути непрямим доказом, що щось все ж таки продається поза обліком.
На цю тему — Податкова реформа-2022: на які зміни чекати бізнесу — коментує експерт
Про порушення прав споживачів
Ця норма — не новина. Вона була введена ще в 2012 році. Як часто відбувається із Законом "Про захист прав споживачів", норми, які туди занесені, дуже часто мають декларативний характер. Тобто ми маємо право, але відповідальності за нього немає. Відповідно 10 років тому законодавець визначив, що не мають права споживачу відмовити в можливості вільно обирати спосіб оплати, але жодної відповідальності за це не було передбачено. Тобто можна було пригрозити пальцем і сказати, що хтось порушує закон, і все. Тобто порушуються права споживача, а споживачем ви є, незважаючи на те, чи купили ви товар, чи маєте намір купити його. Якщо ви маєте намір, а вам відмовляють, то вже ваше право порушене.
Читайте також ― Отримати чек від таксиста ― фантазія чи реальність?
Про штрафи
За відмову покупцеві у реалізації його прав передбачений штраф — десятикратна вартість товару (не менше 85 гривень) або 500 неоподаткованих мінімумів (8 500 гривень), а за порушення правил торгівлі — до 27 неоподаткованих мінімумів або ж 459 гривень.
8500 грн — це достатньо істотний штраф, хоча для когось цей штраф може бути невеликим. Але мета не в тому, щоб знищити підприємця чи покарати його так, щоб він більше не міг працювати. Справа у тому, щоб була відповідальність. І коли людина відчуває, що може понести певну відповідальність, то вона сама організується. Отже, головна мета не в тому, щоб зібрати до бюджету кілька додаткових мільярдів, а в тому, щоб права споживачів далі не порушувалися, щоб бізнес сам організував свою діяльність, що цього більше не було. Крім того, насправді найбільшим платником податків в нашій державі є саме споживач. Платники податків на спрощеній системі оподаткування за минулий рік сплатили 17 млрд грн податку, а споживачі за цей самий період сплатили понад 500 млрд грн податків. Відповідно споживач є найбільшим інвестором економіки і найбільшим платником податків в Україні, і в той самий час його права в нашій країні найменш захищені. Тому я вважаю, що ці штрафи не є великими, але вони дозволяють організовуватися бізнесу і просто не порушувати права споживачів. Якщо ви не відмовите споживачу, ви не буде нічого сплачувати.
Фото: pexels.com