Чи існує в Україні практика отримання чека від таксиста
"На нашому ринку повний безлад. Я зараз не про чеки і навіть не про ліцензування. На сьогодні близько 90 відсотків людей, якій займаються цим видом діяльності, працюють усіру і навіть учорну. Не сплачуючи жодних податків, не проходячи жодних оглядів. Тобто, викликаючи сьогодні таксі, ви абсолютно не розумієте, якої якості послугу можете отримати. Нині існує закон України про автомобільний транспорт, де чітко прописані права та обов’язки таксистів. Але Україна хвора на недугу, яка зветься "невиконання ухвалених законів". Те, що новий закон необхідний ― це абсолютно. Щодо розрахункових касових апаратів. Якщо таксист не ФОП і взагалі ніде й ніяк не зареєстрований, то ви десять законів приймайте ― нічого не зміниться. Наші народні депутати ― якісь фантазери, абсолютно відірвані від реального життя. Ми неодноразово говорили: наведіть лад у галузі, прийміть закон, який би чітко контролювався, аби люди, які викликають таксі, не ризикували. Зверніть увагу, скільки у нас ДТП з таксі. Проблеми в галузі дуже серйозні, а закон про РРО це закон про те, щоб встановити РРО на всі стовпи…"
Пасажири не захищені. Звідки з’являється небезпека для клієнта?
"На ринку таксі абсолютно неправильно все організовано. Та людина, що везе вас на своєму автомобілі, несе всю відповідальність за вас, несе всі матеріальні витрати щодо обслуговування авто і жодним чином не впливає на тарифоутворення. На сьогодні тариф на поїздку вам встановлюють посередники, які не несуть жодної відповідальності за перевезення і скрізь наголошують, що вони ― не таксі. Це відомі інтернет-платформи, на які не мають впливу закони України. Більше того, вони не платять жодної копійки податків. Ще один момент. Все влаштовано так, що таксист у Києві, аби заробити копійку додому, працює 16+ годин. Ви уявляєте стан цього таксиста? Я як професіонал стверджую: це гірше, ніж п’яний. Саме звідси й виникає небезпека для клієнта".
Таксисти-іноземці ― чи правомірно вони працюють на ринку
"Очевидно, кожний таксист, відповідно до чинного законодавства України, має бути ФОПом, повинен мати ліцензію, лічильник-таксометр і мусить регулярно проходити медичний огляд, а його автомобіль, відповідно, технічний огляд. Цього ніхто не робить. І з тих текстів, які я бачив від пана Гетманцева і команди, видно, що вони про ці проблеми й гадки не мають. Наша організація вчора надіслала листи на Міністерство інфраструктури і в Комітет транспорту. Ми вимагаємо, щоб ці закопроєкти нарешті були опубліковані й розпочалася стадія громадських слухань".
Фото: pexels