Як єПідтримка впливає на збільшення продажу книжок
Загалом у грудні до свят люди частіше купують книжки, і українські видавці до цього готові, тому збільшують наклади та роблять різні акції і розіграші сезонно. Тобто грудень — це найкращий час для видавців, якщо говорити про онлайн-покупки, адже люди готові витрачати на книжки. Але за допомогою єПідтримки люди почали витрачати на книжки втричі чи навіть вчетверо більше, чого не було раніше, коли був просто грудень та різдвяні свята.
Найчастіше українці купують книжки саме на подарунки, зокрема на подарунки дітям. У книжкових мережах купують переважно дитячі книжки, художню літературу і більш легке чтиво. Далі вже йде нон-фікшн, бізнес-література та мемуаристика. Ми справді привабили ситуативних читачів, тобто тих людей, які зазвичай не читають книжки або, можливо, читають, але не купують. Це, мабуть, найбільше досягнення.
Чому українці не читають достатньо
За опитуваннями, українці не читають книжок у дуже великій кількості і не купують їх саме через недостатню кількість коштів. Люди готові витрачати кошти насамперед на забезпечення базових потреб, а тому у них немає зайвих коштів, які вони можуть виділити на вищі духовні цінності та культурні послуги.
Чому книги є популярнішими за кіно
По-перше, книжки — це річ, яку можна придбати і подарувати. По-друге, кінотеатри, театри та музеї є не у всіх населених пунктах, а система доставки працює, і можна замовити книги поштою у будь-який куточок України. Крім того, людям зручніше не дробити тисячу на походи в театр чи кіно, а витрати її відразу. Водночас гарно заходять акції від книгарень, які пропонують набори книг за 1000 грн, а насправді вони коштують 1200 чи 1400 грн. І людям це подобається.
Продажі зросли не тільки у великих мережах, а й у маленьких нішевих книгарнях. Там продажі зросли лише вдвічі, тому що всі справді ринулися до інтернету, і всі сайти найбільших книгарень у перші дні отримання коштів просто обвалилися. А на маленькі книгарні не такий великий попит. Крім того, дуже багато видавців не підготувалися, тому що програма була неочікуваною, і дуже багато накладів відразу розкупили. А у маленьких книгарнях, на відміну від книжкових мереж, лише по одному чи двох примірниках тієї чи іншої книжки, тому коли люди бачать, що у них немає книжки, вони йдуть далі.
Фото: pexels.com