"Українців чекає чимало нововведень у 2022 році.
Зокрема повертається обов'язковий техогляд. Також ми очікуємо на підняття цін на вживані авто, оскільки відбудуться зміни щодо в’їзного мита. Збільшиться розмір штрафів, а також податок на розкіш.
Що стосується українських посвідчень водія старого зразка, то вони не відповідають вимогам ЄС і тому за кордоном, наприклад, взяти автомобіль в оренду вам не вдасться. В Україні поки що вони не підпадають під штрафні санкції і є чинними. Накази, створені Національною поліцією, на мою думку, підлягають оскарженню. тому можна оскаржити вимогу щодо обов'язкової заміни посвідчення водія. Проте, для зручності, для себе особисто, його варто замінити на посвідчення нового зразка. Хоча б тому, що вони не потрапляють до порталу Дія", — пояснив Микола Голодняк, керуючий партнер адвокатського об’єднання "Attorneys United".
"Щодо нововведення про позначку про автоматичну коробку передач, яка має з'явитися в Україні у водійських посвідченнях, і свідчитиме про те, що водій з таким документом має право керувати автомобілем лише з автоматичною коробкою передач, то тут слід звернутися до практики ЄС. Зокрема в Італії досі заборонено навчання на автомобілях автоматичною коробкою передач. Також існує така особливість, що для того, щоби мати право кермувати транспортним засобом на дорогах, недостатньо водійського посвідчення, потрібно мати практичний досвід водіння", — розповів Голодняк.
За словами експерта, раніше видані водійські посвідчення поки що не зазнаватимуть змін. Але, у випадку втрати, переоформлення, в зв’язку зі зміною прізвища, поновлення документа або ж першої видачі, посвідчення вже буде виданим за новими правилами, зі спеціальною позначкою про автоматичну коробку передач.
Що ж до анонсованих змін з дорожніми знаками, то варто один раз глянути в інтернеті, якими будуть нові позначки і що вони означають, і досвідчені водії швидко запам’ятають нововведення, — стверджує Микола Голодняк.
Зміни в правилах, що стосуються мікроелектротранспорту, Верховна Рада досі не прийняла, а саме питання досі залишається неврегульованим. Станом на сьогодні рух скутерів та самокатів досі буде здійснюватися по смузі для велосипедів.
"В Україну повертається обов’язковий техогляд. І я вважаю, що він повинен бути, оскільки чимало транспортних засобів на українських дорогах не відповідають вимогам ТО. Тому чимало дорожньо-транспортних пригод трапляються саме через неналежний технічний стан автомобілів.
Як саме механічно буде реалізованою ця практика, поки що мені стверджувати важко. Але я думаю, що першочергово складнощі проходженням ТО виникнуть в автомобілів, які не відповідають екологічним вимогам. Дотримання екологічних вимог щодо експлуатації транспортних засобів є одними з обов’язкових для продовження інтеграції у ЄС", — наголосив Микола Голодняк, керуючий партнер адвокатського об’єднання "Attorneys United".
Фото: pixabay.com