Новорічний стіл подорожчає на 25 %. Які продукти найбільше додадуть у ціні?

Новорічний стіл подорожчає на 25 %. Які продукти найбільше додадуть у ціні?

Незабаром новорічна ніч і час подбати про меню до святкового столу, тим паче, що за даними економістів, цього року за смаколики доведеться віддати більше грошей. Які продукти зросли в ціні та чому, чи чекати українцям зниження вартості продуктів харчування після свят та чи дійсно акції в магазинах дозволяють зекономити? Про все Українське радіо поспілкувалось з головою Асоціації франчайзингу (Україна) Андрієм Кривоносом.

0:00 0:00
10
1x
Програма:
Ведучі:
    • Володимир Лукін

"Продукти до новорічного столу дійсно подорожчали на 25 %. На жаль, ми призвичаїлись до однакового набору продуктів і через це і виробники, і торгові мережі підлаштовують цю ситуацію і провокують покупців купувати товари, навіть якщо вони подорожчали. Тому, якщо бажаєте зекономити, формуйте свій стіл з нетрадиційних страв, складники яких часто не змінюються в ціні. Також слід зважати, що товари низького цінового діапазону, як правило, дорожчають більше, ніж високого", – розповів Андрій Кривонос. 

За словами експерта, в більшості випадків підняття чи зміну цін провокують виробники та постачальники товарів. Мережі магазинів працюють в режимі встановлених цін і особливо від них не відхиляються: "Хоча бувають маркетингові ходи, коли один товар дорожчає, а інший дешевшає заради того, щоб за цим товаром прийшли та купили його. Але загальний рівень маржі в супермаркетах суттєво не змінюється".

В той же час більша націнка на товари буде в малих магазинах і ще більша – на базарах, в окремих ятках, тому ціни там будуть вищими.

"Виробники та постачальники ж намагаються закласти в ціну цілу низку факторів, зокрема, й подорожчання логістики. Багато виробників переживає, що випаде сніг і буде важко довозити товари. Крім того, значна частина виробників розуміє, що в них є буквально кілька днів для того, щоб продати багато, а далі попит буде зменшуватись. Тому відкладений прибуток протягом року намагаються заробити за конкретний проміжок часу. Адже різдвяні продажі й розпродажі розраховані саме на те, щоб продати багато товарів. Європейці та американці в цей час навпаки знижують ціни, намагаючись заробити на обороті. Наші  виробники міркують поки що в рамках системи "все одно куплять", – пояснив експерт. 

Також Андрій Кривонос порадив звертати увагу й на країну-виробника товару. Значна частина продуктів до новорічного столу виробляється як в Україні, так і за кордоном, проте ціни на імпортні товари можуть бути нижчими: "В цьому році сталася ситуація, коли товари, імпортовані в Україну, не настільки подорожчали, скільки товари, виготовлені тут. За окремими позиціями зростання ціни на імпорт відбулося на кілька відсотків, а зростання на українські аналоги – на 10-15 %. Це, наприклад, соняшникова олія, яка сильно подорожчала, коли оливкова олія з-за кордону в ціні не зросла, а інколи навіть подешевшала за рахунок різного фасування".

Наприкінці експерт торкнувся й теми акцій в продуктових магазинах та того, чи справді вони допомагають заощадити кошти: "Головна мета акцій в мережевих магазинах – залучити покупця, щоб він прийшов. Й механіка акцій в мережевих магазинах на сьогоднішній день доволі складна: це не тільки борд з ціною чи рекламне повідомлення, але й розташування товарів в магазині, специфічний підбір додаткового асортименту, розташування додаткових місць для продажу в самому магазині. Це зумовлює незручність пошуку товару в магазині, якщо ви приходите зі списком, та провокує емоцію для додаткової купівлі". 

"Проте в межах акцій ціна на окремі товари може бути нижче собівартості, тому купувати буде вигідно", – зазначив Кривонос. 

Також голова Асоціації франчайзингу розповів, що, як правило, перші місяці року не є тим часом, коли змінюються ціни на продукти харчування: "В більшості випадків в мережевій торгівлі законтрактовані відповідні постачання товарів і ціни приблизно визначені. В базарній торгівлі на початку року може відбуватися будь-що, але в той же час тенденція, що січень та лютий будуть спокійними, залишається. Далі буде видно, зокрема, й по погоді – якщо буде сильна й довга зима, свою копійку до ціни додають логісти".

Фото: Укрінформ

Останні новини
Анатолій Табаченко: "Якби Українське Радіо мало аромат, то це був би аромат чорнобривців"
Анатолій Табаченко: "Якби Українське Радіо мало аромат, то це був би аромат чорнобривців"
"Ми повинні зробити все, щоб наступного року війна закінчилась". Ексклюзивне інтерв'ю президента Зеленського
"Ми повинні зробити все, щоб наступного року війна закінчилась". Ексклюзивне інтерв'ю президента Зеленського
Промінь рекомендує: Аліна Савчук з треком "Коли я без тебе"
Промінь рекомендує: Аліна Савчук з треком "Коли я без тебе"
Євгенія Вірлич: "Для мене 24-25 лютого 2022 року закінчились всі "хороші" росіяни на світі"
Євгенія Вірлич: "Для мене 24-25 лютого 2022 року закінчились всі "хороші" росіяни на світі"
Від стримування ворога на Курахівському напрямку залежить наступ на Покровськ — Тимочко
Від стримування ворога на Курахівському напрямку залежить наступ на Покровськ — Тимочко
Новини по темі
Радіотеатр: традиція, закладена Українським Радіо у 30-х роках минулого століття
Цього сезону фермери нарешті почали заробляти ― Лариса Гук про підсумки посівної
Хіти Івасюка, "Океану Ельзи" та радіотеатру: все про унікальні фондові записи Будинку звукозапису
Не дитина для вас, а ви для дитини ― експертка про усиновлення
Рожевий фламінго і шакал на Одещині. Гідролог про зміни клімату