Фото Андрій Корень
Коли альбом вийшов, ти подумки вже в наступній частині
Ксенія Івась: Розкажіть про свій новий альбом "ВАТРА red"?
Олександр Сидоренко: Це те, що ми робили під час локдауну. Потім ми зрозуміли, що зробили трошки забагато пісень, адже сучасний слухач не буде копирсатися у великому альбомі. Як казав мені колись Олександр Педан про альбом "С.П.А.М.", йому одна пісня сподобалася, але він дуже довго її шукав серед тридцяти з чимось треків. Тому ми вирішили розділити альбом на дві частини. І от зараз віддаємо борги: випускаємо альбом, в якому є пісні, які раніше виходили синглами – це половина альбому, і п’ять пісень, які ніхто досі не чув. А потім, сподіваюся, вийде друга частина, в якій буде десять пісень, які ніхто ще не чув.
Ксенія Івась: Фаготе, що тебе зачепило в цьому альбомі?
Олег Михайлюта: Мене зачепив весь процес, як ми його робили, і як все складалося. Тому що все було непередбачувано. Але прикольно, що він розклався саме так, як розклався. Але коли альбом вже вийшов, ти подумки вже в наступній частині. Перша вже вийшла, другу ж ще треба "дошаманити" і подумки я в ній.
Ксенія Івась: За тексти відповідає Фоззі, за виконання і аранжування – здебільшого Фагот?
Олег Михайлюта: Я просто продюсую кінцевий варіант, який всі слухають.
Ксенія Івась: Що ви відчуваєте, коли слухаєте кінцевий варіант?
Олександр Сидоренко: Я сьогодні ввечері послухаю цей альбом востаннє. Оскільки я відповідаю за компоновку, останні півтора року в машині я в основному слухав усілякі начерки цього альбому. Ми обирали скіти (скіт у хіп-хопі – це інтермедія, зазвичай комедійна, яка підводить до наступної композиції в альбомі, задає настрій альбому або змінює його сценарій; може бути окремою композицією або частиною на початку або в кінці іншої композиції – прим. ред.), наприклад, шматочок з "Шоу довгоносиків" – скіт "Балет". В нього було чотири версії. І от я їздив і слухав тиждень одну, тиждень другу, тиждень третю, як вона клеїться з наступною піснею, як вона клеїться з попередньою піснею. Я в такі "П'ятнашки" грав з цим, тому наслухався багато.
Свої книжки дуже страшно читати, коли вони вийшли, тому що ти одразу бачиш якісь стилістичні помилки, а їх вже не виправиш. А альбоми один раз можна послухати. От я послухаю його вже на стрімінгу і все, можна буде йти далі.
Ксенія Івась: Розкажіть, що надихнуло вас на створення пісні "Пірати" разом з гуртом "Жадан і Собаки" та проєктом Віктора Придувалова VOID?
Олег Михайлюта: Це найбільша колаборація на цьому альбомі. Адже ми також працювали з різними продюсерами, з якими було цікаво експериментувати, шукати нове звучання. Взагалі так сталося, що режисер Віктор Придувалов, який нам ще з 90-х років кліпи знімав, зайшов у студію до мене і сказав, що є басовий риф. Я послухав і відповів, що, він прикольний, качає, мені подобається. Потім, через якийсь час, він приходить і каже, що поговорив з Сергієм Жаданом (фронтмен гурту "Жадан і Собаки" – прим. ред.), який сказав, що зробить текст. І коли вже принесли і текст, і вже басовий риф був, я підключився і спродюсував пісню повністю, зробив аранжування. Ми все записали й так народився трек "Пірати".
Ксенія Івась: Тобто усі слова Сергія Жадана? Сашо, а ти не сумував у цій пісні?
Олег Михайлюта: Він мовчки погодився.
Олександр Сидоренко: В мене роль "свідка зі сторони нареченого" в цій пісні.
Олег Михайлюта: Фоззі дуже прикольну роль відіграв у кліпі. Коли ви побачите відео, ви погодитеся, що Фоззі заслуговує на "Оскар" за роль другого плану.
Фото Андрій Корень
Ми можемо від будь-чого, що з нами відбувається, отримати насолоду
Ксенія Івась: Як сказав один мудрець, хтось переживає кризу середнього віку, а хтось переживає кайф середнього віку. Як ви справляєтеся із середнім віком?
Олег Михайлюта: Ми насолоджуємося усім, що з нами відбувається. Якщо приходить криза, то ми насолоджуємося кризою. Якщо звалюється на нас кайф і щастя, ми так само тим насолоджуємося. Ми такі віртуальні гедоністи, скажімо так. Ми можемо від будь-чого, що з нами відбувається, отримати насолоду.
Ксенія Івась: Фаготе, ти пам’ятаєш всі тексти ваших пісень?
Олег Михайлюта: Мені здається, що я пам'ятаю всі тексти своїх пісень, але іноді мозок мені говорить: "Олєжа, тут кластер якийсь трошки підвипав". Тому в мене є друг, який на сцені, коли я щось забуваю, завжди мене страхує. І сподіваюся, він вірить, що якщо в нього щось вилетить з голови, а таке теж відбувається, я його підстрахую. Тому добре, коли в гурті два вокалісти, а не один.
Олександр Сидоренко: Не треба намагатися пригадати текст, тому що він сам піде автоматично. Якщо ти почнеш згадувати, а зазвичай згадуєш перші слова строфи, то можна спіймати ступор. Я якось пару фестивальних місяців забував, з чого починається мій куплет в пісні "Гранули": зі слова "ведмеді". Я його собі писав десь. А потім просто забув про цю проблему і вона зникла.
Фото Андрій Корень
Червоний і чорний кольори в крові українців апріорі
Ксенія Івась: Перша частина називається "ВАТРА red". Друга частина називається "ВАТРА black". Це як у пісні "Червоне – то любов, а чорне – то журба"?
Олег Михайлюта: Розумієш, червоний і чорний кольори, мені здається, в крові українців апріорі. Тих українців, котрі мають свою самоідентифікацію. Є така версія, чому червоно-чорний з'явився як бойовий прапор: тому що коли жовто-синій прапор поливається кров'ю, ці кольори змінюються на червоний і чорний.
Ксенія Івась: Ви до своїх синглів робили по кілька реміксів. Що це за досвід і чи ви ним задоволені?
Олександр Сидоренко: Висока варіативність в атаці – так це називається в спортивній термінології. Чим більше реміксів, чим більше контенту – тим краще. Зараз так все просувається.
Олег Михайлюта: Ми робимо трек так, як ми його бачимо. Але іноді деякі радіостанції шукають пісні, які підходять по звучанню під формат. Якщо ремікси хороші й добре лягають в ефір, то ми будемо їх робити ще. Тим паче зараз багато молодих талановитих музикантів, які шукають нове звучання.
Олександр Сидоренко: І на "Піратів" ми також випустимо ремікс з Jalsomino.
Фото Андрій Корень