Про те чи адаптувалися ресторани до нових карантинних умов роботи
Бізнес в Україні завжди до всього пристосовується і ресторани не є виключенням.
Дуже важко було минулого року, коли ресторани зачиняли перший раз в історії незалежної України. Цьогоріч уже легше, хоч введення "червоної зони" й було для декого сюрпризом. У перший тиждень запровадження таких нововведень не всі ресторани знали, як правильно себе вести, але станом на сьогодні вже пристосувалися.
За час пандемії втриматися на плаву в цьому бізнесі дуже важко, все ж чимало закладів зачинилися. Бізнес уже не є таким привабливим, як раніше.
Однією з основних умов роботи ресторанного бізнесу в "червоних зонах" є необхідність вакцинації працівників. Чи звільняють невакцинованих?
Так, ресторанам довелося вакцинувати працівників. Цей процес чимало ресторанів розпочали ще з літа, очікуючи, що восени можуть бути введеними додаткові обмеження. Що і відбулося — ввели "червоні зони".
Здебільшого працівників вдалося переконати в необхідності вакцинації та в "червоних зонах" працювали вакциновані працівники. Ті працівники, в яких не було вакцинації, не виходили на зміну.
Про те, які саме заклади не втрималися на плаву та зачинилися впродовж пандемії
Минулого року найбільше постраждали невеликі ресторани: маленькі за розміром, сімейні, кав’ярні. Тобто ті заклади, у яких не було фінансової подушки.
Мережі втрималися на плаву. Мало того, чимало з них навіть розвинулися. Оскільки мережі є потужними фінансовими структурами, які можуть дозволити собі розширення навіть у такі важкі часи.
І хоч у літньо-осінній період ресторанний бізнес працював добре, бо люди скучили за ресторанами, декількох місяців гарної роботи недостатньо, щоби окупитися та вижити. З 1 листопада ввели "червону зону" і умови роботи ускладнилися. Зараз ми перейшли у "жовту" зону і здавалося б працювати мало б стати легше, але ж зросли ціни на комунальні послуги.
Про те чи зростуть ціни в ресторанах з нового 2022 року?
Зростає розмір заробітної плати працівникам ресторанної сфери, зростає вартість комунальних послуг, витрати ресторанів, ціни на продукти, тому і зростуть ціни в меню з нового 2022 року. Ресторани вже не можуть залишатися такими доступними, як були колись.
Гойдалки, пов’язані з пандемією COVID-19 призводять до того, що ресторани змушені підіймати ціни. Ціни зростатимуть поступово щомісяця, і я очікую, що до весни в загальному вони зростуть на 50%. Ресторани є лише частиною загального підвищення цін у країні.
Завдяки чому заклади харчування можуть оптимізувати свої витрати
Витрати оптимізуються завдяки економії на продуктах, це може бути зменшення розміру порцій їжі або ж оптимізація меню, коли з переліку вилучають усі ті страви, що погано продаються. Хтось з власників закладів харчування економить на заробітній платі й працює також у штаті: кухарем або ж барменом у ресторані.
Можна зменшити витрати замінивши кухонне обладнання на менш енергозатратне — це також є виходом.
Чимало рестораторів сьогодні вимушені економити на доволі важливих речах, починаючи від дрібниць. А великі мережі в цей час розвиваються, часом займаючи ті приміщення, що звільняють невеликі заклади, які зачиняються.
Якими є загальні збитки ресторанного бізнесу впродовж періоду пандемії COVID-19
Збитки є доволі високими та становлять орієнтовно 500 мільйонів гривень лише за перше півріччя 2021 року. Впродовж минулого року збитки становили близько 30% ринку, що еквівалентно 1 мільярду гривень. На початку 2021 року бізнес трохи ожив.
Ресторанний бізнес є живою істотою і після будь-якої кризи, і впродовж року-півтора він відновлюється. Зараз дійсно не найкращі часи для ресторанного бізнесу, але я передбачаю, що в другій половині 2022 року він відновиться і прибутки зростуть.
Фото: pixabay.com.ua