Зміна реєстрації місця проживання в "Дії": чи зможуть шахраї "поселитися" у вашій квартирі?

Зміна реєстрації місця проживання в "Дії": чи зможуть шахраї "поселитися" у вашій квартирі?

29 листопада в мобільному застосунку та на порталі "Дія" з'явилося сім нових послуг. Відтепер для того, аби оформити пенсію, субсидію, змінити реєстрацію місця проживання або замовити довідку про трудовий чи страховий стаж, більше не потрібно виходити з дому. Детальніше про нові послуги, які українцям надаватиме "Дія", та як вони працюватимуть, Українське радіо розпитало в керівника з розвитку електронних послуг Міністерства цифрової трансформації України Мстислава Баніка.

0:00 0:00
10
1x

Мобільний застосунок "Дія" отримує низку нових функцій. Зокрема, в понеділок у застосунку запрацювали послуги оформлення та перерахунку пенсії. За словами віце-прем’єра і міністра цифрової трансформації Михайла Федорова, процес оформлення максимально автоматизований, щоб кожен міг це зробити. Потрібно заповнити анкету, завантажити необхідні документи та надіслати заявку. Заява зроблена у формі анкети, де потрібно відповідати "так" чи "ні". 

У мережу виходить і реєстрація особи за місцем проживання. Після кількох тижнів тестування на порталі "Дія", послуга стане доступною і в мобільному додатку. У Мінцифрі кажуть, що з електронною пропискою, незалежно від місця проживання, можна буде звертатися за призначенням та отриманням пенсії, допомоги на дитину, реєструватися як ФОП. 

"Сама зміна місця реєстрації буде доступна для того житла, яке є в реєстрі і в людини, грубо кажучи, запитають, чи ти в своєму житлі хочеш прописатися чи в чужому. Якщо в своєму – ти вибираєш зі списку нерухомості, яка за тобою значиться. Якщо ти прописуєшся в іншої людини, то просто треба буде поділитися з нею запитом на те, щоб вона погодила твою реєстрацію в певній нерухомості", – розповів Мстислав Банік.

Він наголосив, що здійснення такої операції є безпечним, адже людина не зможе прописатися в чужому житлі без відома власника: "В шахраїв немає жодних шансів, оскільки людина, яка реєструється в житлі чужої людини, вказує всі свої дані. Потім ця заявка находить власнику і лише власник має підписати це своїм електронним ключем або підписати підписом в "Дії". Якщо співвласників кілька, то підписати має кожен з них. І лише після цього людина буде зареєстрована в житлі".

"Також зміна місця проживання не має нічого спільного з посяганнями на майно. Це як зміна поштової адреси людини, куди вона зможе отримувати листи, за якою адресою вона зможе віддавати дітей до дитсадочка і ходити на вибори. Нічого пов'язаного з правом власності реєстрація місця проживання немає", – зазначив Банік.

Окремим досягненням Мінцифри в контексті зміни реєстрації місця проживання керівник розвитку електронних послуг назвав вирішення проблеми із військовозобов’язаними: "Тепер, замість поїздки до військкомату для зняття з обліку чи постановки на нього, ми просто будемо сповіщати про нову адресу військовозобов'язаної особи у відповідний реєстр Міноборони. Щодо військового обліку, то треба буде зазначити свій унікальний номер у реєстрі військовозобов'язаних. Якщо військовий квиток старенький, то додатково треба буде внести інформацію про нього, аби людині присвоїли цей номер. Ми сповістимо, а Міноборони зафіксує цю інформацію".

"Але ми в будь-якому випадку не відміняємо процес в офлайні, все залишається. Просто в  людей тепер є вибір. Лише зазначу, що в онлайн це набагато простіше, адже не треба нікуди їхати й не треба мати паперових документів", – зауважив Мстислав Банік.

Друга за популярністю послуга, за словами чиновника, – оформлення субсидій. Тепер буде достатньо подати заяву на порталі "Дія" та підписати своїм цифровим підписом. Жодні ксерокопії документів подавати не потрібно. До того ж, як заявляють розробники, субсидія на більшість видів послуг ЖКГ буде продовжуватися автоматично, якщо в людини протягом року нічого не змінилося. 

"Раніше, коли людина зверталася за субсидією, державний рестратор – чиновник, який це оформлював – спочатку робив 14 паперових запитів до різних державних установ, щоб зібрати всю необхідну інформацію. І потім вже приймалося рішення по субсидії. Зараз в нас це займає 30 хвилин завдяки тому, що на боці Міністерства соціальної політики запустився сучасний реєстр. Всі процеси автоматизовані, вже ніхто не відправляє листи із запитами й не чекає відповідей. Тому протягом 30 хвилин вже можна отримати рішення по субсидії", – розповів Банік.

Він пояснив, що аби оформити субсидію в "Дії", слід зайти на портал та авторизуватися за допомогою електронного ключа або ж за допомогою системи банк-id: "Надалі у вас буде невелика анкетка для того, щоб податися на субсидію. Міністр зазначав, що додатково можуть знадобитися скани, але відсоток людей, яким вони можуть знадобитися, – мінімальний. Здебільшого нічого не треба, крім як уважно прочитати форму".

"Щодо електронного підпису, то один з найпростіших шляхів його створення – це сформувати його на сайті Приват24", – додав керівник з розвитку електронних послуг Мінцифри.

Також українці зможуть онлайн отримати довідки про свій трудовий та страховий стаж, потрібні при оформленні на роботі або у призначенні пенсії. Крім цього, тепер в інтернеті можна буде отримати витяг з реєстру застрахованих осіб і довідку про доходи пенсіонера. Необхідні довідки сформуються та надійдуть на електронну адресу заявника.

"Всі ці послуги доступні на порталі "Дія" як для людей з id-картками, так і для людей з папортами-книжечками або посвідками на тимчасове чи постійне проживання", – зауважив наостанок Мстислав Банік.

Фото: Економічна правда