Галина Янченко, народна депутатка України, заступниця голови депутатської фракції політичної партії "Слуга народу":
Це не простий, дискусійний законопроєкт й загалом дискусійна тема. З одного боку, законопроєкт назрів, тому що в нас дуже багато неврегульованих питань та пробілів. З іншого боку, є різні бачення, як має насправді функціонувати столиця.
Наприклад, якщо говорити про районні ради: в Києві є десять районів, але рада одна – Київська міська рада. Потрібно створювати районні ради чи ні – дуже дискусійне питання. Райради відмінили понад десять років тому, тому що в них фактично не було роботи. Водночас зараз ми постійно говоримо про децентралізацію, тож постає питання, що, можливо, є сенс із однієї мега великої міської ради передати частину повноважень на місця.
Що стосується розподілу посади міського голови та очільника Київської міської державної адміністрації, то на сьогоднішній день це й так дві окремі посади. Просто склалася така політична традиція, коли президент призначав мера Києва головою виконавчого органу. На мою точку зору, тут більше можна говорити про політичну традицію, але це може бути не зовсім виправдано. Місто Київ має особливий статус: фактично у столиці статус, можливості та повноваження такі ж, як у цілих областей. Я вважаю, що треба знайти нормальну модель, адже в Києві немає виконкому, як в будь-якому іншому місті. Це неефективно.
Юлія Клименко, народна депутатка України, заступниця голови депутатського об’єднання "Справедливість", фракція "Голос"
Зараз проєкт закону розглядається в другому читанні, тобто лише в правках. Їх було надано дуже багато – більше трьох тисяч. Те, що хотіли вчора почати розглядати – це не сам законопроєкт по суті, а пропозиції від "Слуги народу" зробити спрощену процедуру розгляду цього законопроєкту. Тоді б розглядалися по п’ять правок від кожної фракції. Я не знаю, наскільки це правильний підхід, тому що в принципі скорочену процедуру використовували поки що лише один раз. Наше об’єднання не згодне з позицією короткого розгляду, оскільки вважаємо, що це важливий закон, який повинен обговорюватися серйозно.
Також в законі про столицю є нюанс щодо розподілу бюджету, тобто хто буде контролювати бюджет. Проте фінальної редакції ще немає і навіть скласти думку, чи ми за чи проти на даний момент немає можливості.
Іван Крулько, народний депутат України, член фракції політичної партії "Батьківщина":
Безвідносно до прізвищ мерів, в місті має бути один господар. Якщо на кухні з'являються дві господині, тоді з’являється скандал та бардак. Так буде й з Києвом, де й так не все прекрасно. Тому я категорично проти того, щоб в нас розподіляли посади мера та голови КМДА. Це неправильний рудимент, хоч мова йде про Київ. Історія з головою КМДА була вписана в Конституцію, в тому числі через те, щоб вписати Севастополь як особливе місто, де базувався Чорноморський флот РФ. Але в даному випадку йдеться просто про політичну боротьбу, яка не має нічого спільного з ефективним управлінням міста.
Щодо повернення районних рад в місті Києві, то я ставлюся до цього нормально. Є частина питань, які можна делегувати від Київської міської ради районним радам. Київ – величезне місто й люди, які проживають в Києві, не завжди можуть мати доступ до депутата міської ради й цим можуть займатися депутати районних рад. Лише треба зважати на баланс повноважень між районними радами та Київською міською радою.
Але я категорично не сприймаю в законі, який пропонується, пропозицію, щоб київський міський голова не мав права голосу на сесії Київської міської ради. Це повна вакханалія, яка є, на мою думку, абсолютно неприпустимою.
Фото: Українська правда