Експерт про зростання цін на проїзд: "Владі необхідно зробити вибір, що є пріоритетним — громадський транспорт чи автомобілі?"

Експерт про зростання цін на проїзд: "Владі необхідно зробити вибір, що є пріоритетним — громадський транспорт чи автомобілі?"

Про ймовірне зростання тарифів на проїзд у громадському транспорті столиці, анонсоване першим заступником голови КМДА Миколою Поворозником здорожчання вартості разового квитка з 8 до 20 гривень, що пов’язане з підвищенням собівартості перевезення одного пасажира і зростанням цін на енергоносії, та заяву мера Києва Віталія Кличка про те, що все ж питання перегляду тарифів на проїзд у комунальному транспорті до кінця опалювального сезону розглядатися не буде, Українське радіо розпитало Олександра Гречка, експерта з транспортного планування.

0:00 0:00
10
1x

Про зростання тарифів на проїзд у громадському транспорті столиці

"Питання про підняття вартості тарифів на проїзд у громадському транспорті столиці постало ще навесні 2021 року, але тоді це рішення відтермінували. У нас не продумана, як слід, політика щодо тарифів на проїзд у громадському транспорті, через що люди не використовують його повною мірою, а здебільшого вибирають власне авто. Завантаженість смуг руху приватним транспортом спричиняє затори на дорогах, через що громадський транспорт не їздить за графіком. Виникає замкнуте коло: через неправильну політику щодо роботи громадського транспорту люди пересідають на приватне авто, забруднюють повітря, створюють затори, через що громадський транспорт не прибуває вчасно, водночас витрачають насправді більше часу та грошей на добирання на власному транспорті, аніж можна було б на громадському", — розповів Олександр Гречко, експерт із транспортного планування.

Про різницю у вартості проїзного на місяць у громадському транспорті Києва (за новими можливими тарифами, озвученими першим заступником голови КМДА Миколою Поворозником в Києві) та інших європейських міст, і відчутну відмінність щодо якості поїздок
Так, за умови вартості разового квитка — 20 (15) гривень за одну поїздку, проїзний на місяць вартував би 2990 гривень у столичному транспорті
Натомість вартість проїзного на місяць в інших європейських містах:

Прага - 650 грн (550 крон)

Варшава - 710 грн (110 злотих)

Відень - 1530 грн (51 євро)

Брюссель - 1650 грн (55 євро)

Женева - 2000 грн (70 франків)

Париж - 2255 грн (75,20 євро)

"Передусім це є питанням розумної транспортної політики. Потрібно усвідомити, що транспорт є дотаційним. Якщо зробити його не дотаційним, то ніхто з киян ним не користуватиметься, оскільки проїзд буде дуже дорогим і люди масово пересядуть на власні авто. Потрібно направити дотації на покриття збитків від громадського транспорту та на закупівлю нового транспорту. 

Міській владі необхідно зробити вибір: що є пріоритетним — громадський транспорт чи автомобілі? Якби в КМДА запропонували, що вартість разової поїздки становитиме 20 гривень, однак, місячний безлімітний проїзний можна придбати за 600 гривень, то не було б жодного скандалу. Так міська влада мотивувала б використовувати громадський транспорт більшою мірою, а не власні авто. Оскільки автомобілі забруднюють повітря, займають зайвих 9 м2, паркуючись у центрі міста, створюють затори на дорогах, і загалом це є неефективним використанням міського простору. 

Якщо трамвай чи автобус привіз людей до зупинки, здійснив висадку і посадку і вирушив далі, то припаркований  автомобіль, на якому людина зранку приїхала на роботу, стоятиме на вулиці до вечора, поки власник не поїде додому", — наголосив Олександр Гречко, експерт із транспортного планування.

Про те, куди витрачаються кошти зароблені на публікації реклами в громадському транспорті

За словами експерта, це питання вже підіймалося неодноразово. І насправді кошти, зароблені на рекламі — мізерні, в порівнянні з витратами, необхідними на обслуговування, закупівлю транспорту, пального та на операційну діяльність. Вони, мабуть, не покривають навіть 1% витрат.

Фото: Укрінформ