"Укрзалізниця" передасть пасажирські перевезення в управління Deutsche Bahn. Чи стануть подорожі комфортнішим?

"Укрзалізниця" передасть пасажирські перевезення в управління Deutsche Bahn. Чи стануть подорожі комфортнішим?

"Укрзалізниця" у 2022 році передасть в управління Deutsche Bahn Engineering & Consulting пасажирські перевезення. Про це повідомив міністр інфраструктури України Олександр Кубраков під час форуму "Велике будівництво: нова залізниця". Наразі компанія надає консультаційні послуги. Заступник міністра фінансів України, експерт з транспортних питань Олександр Кава в ефірі Українського радіо прокоментував, чи стануть подорожі залізницею комфортнішими.

0:00 0:00
10
1x

Що буде з "Укрзалізницею"

Про продаж "Укрзалізниці" німцям говорити не варто, як і не варто говорити про те, що щось комусь буде передано. Просто планується залучення фахівців Deutsche Bahn до управління пасажирським напрямком "Укрзалізниці". 

Чому українцям подобаються німецькі залізниці 

Дійсно, багатьом нашим співвітчизникам подобаються залізниці Німеччини. Вони швидкі, сучасні та пунктуальні. Відповідно, дуже часто подорожувати Німеччиною поїздом зручніше, ніж приватним автомобілем. Якщо є приміський рух в Німеччині, то це означає, що поїзд їздить не один-два рази на добу. Він ходить з інтервалом півгодини або годину. І на відстань 100 км ви можете їхати у будь-який час доби. Більше того, використовується так званий тактовий рух, тобто, наприклад, з цієї станції поїзд у певному напрямку відправляється кожну годину в 10 хвилин. Тобто 10:10, 11:10, 12:10 тощо. Відтак це зручно запам'ятати пасажирам і протягом доби розраховувати на такий рух.

Про зміну назв станцій 

Що стосується назв станцій, то цю реформу ми вже ініціювали. В Німеччині все дуже чітко. Навіть якщо на території одного населеного пункту є кілька залізничних станцій чи зупинок, то обов'язково назва складається з двох частин: перша — назва міста чи населеного пункту, а друга — назва конкретної станції. 

Наприклад, в Києві дуже довго вже тривають перемовини з міською радою для того, щоб перейменувати залізничну станцію "Дарниця" на станцію "Київ-Дарниця", а залізничну станцію "Святошин" на "Київ-Святошин". Тому що люди з інших міст можуть не знати, що станція "Дарниця" — це по суті другий вокзал Києва, а станція  "Святошин" знаходиться поруч з метро, і часто зручніше вийти на станції "Святошин" і відразу поїхати на метрополітені.

Чому Україна вирішила винаймати послуги з консалтингу в Deutsche Bahn 

Від керівництва "Укрзалізниці" залежатиме, наскільки вони зможуть реалізувати ті рекомендації, які їм запропонує Deutsche Bahn Engineering & Consulting. Проте, у нас в багатьох складається дуже хибна думка, що ситуація з німецькими залізницями — це в першу чергу досягнення Deutsche Bahn. Насправді це не є так. Насамперед це є досягнення уряду Німеччини, який фінансує розвиток залізничного транспорту регулярно. Він фінансує і будівництво нових ліній, і модернізацію ліній для підвищення швидкості руху пасажирських поїздів, і придбання пасажирського рухомого складу. В Україні, на жаль, протягом майже 30 років держава жодним чином не підтримувала залізницю, змушуючи її не лише виконувати соціальну функцію з перевезення пасажирів за тарифами, які значно нижчі, ніж собівартість, але й змушуючи дотувати бізнес українських фінансово-промислових груп, перевозячи їх вантажі. 

Чи не втратять українці стратегічно важливі приміські перевезення 

Це вперше за останні роки, коли взагалі почали говорити про розвиток залізниці не лише для вантажних перевезень, але й для пасажирського сполучення. 2021 рік став переломним для цього, адже вперше в сучасній історії України в державному бюджеті передбачені кошти на придбання ста нових пасажирських вагонів, і перші з них вже були представлені. До кінця року буде поставлено майже 50 вагонів. 

Більше того, реалізуються три інфраструктурні пасажирські проекти, які дозволять покращити пасажирські перевезення. Вже за місяць буде відкрито сполучення приміських електропоїздів від Києва до містечка Васильків, завдяки якому жителі цього міста зможуть добратися до Києва не на переповнених маршрутках, стоячи у заторах у передмісті, а за 37 хвилин на модернізованих електропоїздах. 

Фото: facebook.com/Ukrzaliznytsia