До кого звертатися в першу чергу, якщо у вас виникли проблеми зі здоров'ям?
"Будь-який турист, який виїжджає з України, має медичне страхування з покриттям на 30 тисяч євро. Воно працює за кордоном, але треба досить уважно ознайомитися з його умовами і контактами, які є перераховані в страховому полісі. У випадку неприємних ситуацій треба в першу чергу звертатися не до адміністратора готелю, а до страхового агента, телефон та інші контакти якого є у страховому полісі", – розповів Ігор Голубаха.
За його словами, більшість страхових організацій в Україні мають sos-станції за кордоном і досить швидко приходять на допомогу.
"Після цього треба повідомити про проблеми туроператора, аби він також міг втрутитися в справу і надати допомогу, наприклад, якщо вам потрібне переселення з готелю", – пояснив експерт.
Чи обов'язково купувати медичну страховку при виїзді за кордон?
Голубаха наголосив, що за правилами виїзду за кордон особа не має права перетинати кордон України, не маючи на руках страховки, яка покриває витрати на лікування на суму не менше 30 тисяч євро.
"Всі ці можливості надаються страховими компаніями або на своїх сайтах, або при зверненні туриста до туристичного агента. Турист має право і може вибрати", – додав голова Всеукраїнської асоціації туроператорів.
Як зв’язатися з українським консульством?
"Для того, аби турист був в курсі, як йому поводити себе за кордоном, є достатньо багато інструментів. В першу чергу я говорю про сайт tripadvisor.mfa.gov.ua, де можна отримати всю необхідну інформацію як по COVID, так і про особливості перебування в тій чи іншій країні. Також як одна з рекомендацій туроператора – реєструватися на сайті МЗС "Друг", через який досить просто зв'язатися з МЗС, представниками консульських установ в тій чи іншій країні, куди ви поїхали. Там можна повідомити про допомогу, якої ви потребуєте", – порадив Ігор Голубаха.
Як діяти, якщо туроператор не виконує свої зобов'язання?
Наостанок експерт розповів, як варто діяти, якщо ви зіткнулися з туроператором, який не виконує своїх обов’язків: "Якщо туроператор не виходить на зв'язок, розміщує в готелі більш низької категорії, не надає послуг трансферу, то, безумовно, йдеться про його вину. В принципі головне, що треба туристу в такій ситуації – це, перебуваючи за кордоном, зафіксувати документально те, що дана послуга не була йому надана. Це можна зробити, наприклад, звернувшись до представника туроператора, аби він підтвердив, що дана послуга не була надана туристу".
Після повернення додому, за словами Ігоря Голубахи, з документальним підтвердженням слід звернутися до туроператора й він має відшкодувати ненадані послуги.
"Якщо туроператор не хоче цього робити, то треба звертатися до суду", – резюмував Ігор Голубаха.
Фото: pixabay