Про підписання
Церемонія підписання відбулася у рамках саміту Україна-ЄС у Києві. Від української сторони угоду підписав прем’єр-міністр Денис Шмигаль, від Європейського Союзу – високий представник з питань зовнішньої політики і безпеки Жозеп Боррель та посол Словенії в Україні Томаж Менцін.
На думку президента Володимира Зеленського, отримання нашою країною "авіаційного безвізу" – значний прогрес у відносинах з ЄС.
"Ми досягли вагомого прогресу з часу 22-го саміту. Через вісім років, нарешті, підписано угоду про спільний авіаційний простір. Я вітаю Україну і вітаю президентів, усіх членів Європейського Союзу. Це високі стандарти безпеки польотів, нові можливості для громадян і бізнесу, більша кількість рейсів та ширша географія подорожей", — сказав Володимир Зеленський.
Угоду ще мають ратифікувати всі країни-члени Європейського Союзу, заявила під час брифінгу президентка Єврокомісії Урсула фон дер Ляєн.
"Угода про спільний авіаційний простір підписана. Дуже добре, що Європейський Союз та Україна почнуть негайне застосування цієї угоди. Це означає, що європейські авіалінії, українські авіалінії зможуть літати без обмежень між будь-якими аеропортами в Європейському Союзі та будь-яким аеропортом в Україні", — сказала Урсула фон дер Ляєн.
Коли угода запрацює?
Угода набуває чинності у якості тимчасової до періоду ратифікації всіма країнами-членами Європейського Союзу. Тимчасове застосування може бути запроваджено вже з першого числа наступного місяця, тобто – з 1 листопада, якщо Україна та ЄС встигнуть до того часу обмінятися відповідними нотами.
Тепер все залежить від українських авіакомпаній, наскільки вони швидко впровадять європейські стандарти і нововведення. Українські авіакомпанії зможуть заходити в європейські аеропорти і конкурувати з європейськими перевізниками.
Загальний підхід до транспорту в Європейському Союзі – повна демонополізація, створення максимально конкурентних умов. А ще – безпека і високі соціальні стандарти ЄС. Запровадивши такі пріоритети, можна отримати єдині стандарти авіаційних польотів.
Про внутрішні перевезення в Україні
Із підписанням угоди про "відкрите небо" мають активізуватися українські аеропорти, має зрости пасажиропотік через збільшення рейсів. Відповідно, це нові партнери та інвестиції.
Наприклад, коли Молдова підписала відповідну угоду, ціна квитка до Лондона зменшилася із 225 євро до 45 євро. Відповідно, в рази зріс трафік.
Україна має активно розвивати внутрішні авіаперельоти. Однак проблема не лише в інфраструктурі для авіарейсів. В Україні літають до сотні літаків. Якщо зросте кількість рейсів, їх не вистачатиме. Угода дає можливість залучати авіаційну техніку. Зокрема іноземні компанії без реєстрації зможуть працювати в Україні.
Фото: pixabay.com