Про реконструкцію глядацької зали
Реконструкція великої глядацької зали відкрила нові технічні можливості для постановки вистав. У театрі паралельно оновлювалась і машинерія сцени, також у залі тепер новий звук, світло – все це надзвичайно хороші умови, щоб молоді режисери і актори могли творити. Після реконструкції працює і обертове коло на сцені, різноманітні ліфти і підйомники. І це – чудова можливість втілити нові ідеї.
Плани на новий театральний сезон
У новому сезоні 25 жовтня спільно з Бірмінгемською Оперою плануємо запустити новий проєкт "Старовинна англійська музика". На цей проєкт у співпраці з британцями ми виграли грант. Фактично це лібрето, що ставлять в Англії. Ми йдемо за їхньою режисурою, розповімо про старовинні англійські пісні в сучасній інтерпретації.
3 грудня відбудеться прем’єра вистави "Амадей" за Моцартом режисера Максима Голенка. Прем’єра вистави переносилася з травня. Сюжетну лінію ми адаптували і зробили інший модерновий погляд. На фінішній стадії новий мюзикл "Мамамія" від болгарського режисера. Наразі працюємо щодо ліцензії на мюзикл.
Окрім того, ми взяли у розроблення новий проєкт – комедію "Тітка Чарлі" англійського драматурга Уолтера Томаса. За цим твором, до речі, готувався відомий фільм Віктора Титова "Здрастуйте, я ваша тітка!". Також готуємо нову виставу за мотивами музикального фільму "Бал" італійського режисера Этторе Скола. Домовилися з Олександром Білозубом щодо сценографічного рішення і костюмів. Він запускатиме цей проєкт у нас.
І вже анонсували виставу "Сільва", вона наразі на стадії розучування. Така доволі активна афіша виходить. До речі, ми ще не віддали глядачеві 12 вистав з минулого сезону. Зробимо це в новому.
Про запит глядача і творчі експерименти
Ми враховуємо смаки глядача, оскільки він – головний інвестор і "голосує" квитком. З іншого боку, ми розвиваємо трупу і не боїмося робити експерименти. Ми – театр широкого профілю. Можна порівняти з бутиком, куди людина приходить і на свій смак купує той чи інший предмет. Головна сцена в нас відповідає за оперу, оперету, мюзикл. Ще дві сцени працюють паралельно з Головною і там молоді режисери готують спектаклі і експериментують у драматичному жанрі.
Я ставив собі надзавдання позбутися стереотипу, що в опереті можна дивитися лише оперету. Ні, можна пробувати всі театральні жанри. Зокрема таким експериментом була "Маруся Чурай". Хоча це музично-драматична вистава, ми успішно її поставили у нашому театрі. Взагалі ми міркуємо над глобальними світовими проєктами. Намагаємося не робити кальку із твору. Ми переосмислюємо твір у сучасних умовах і додаємо нових смислів. Можна готувати виставу як музейний експонат, а можна ставити спектакль як відповідь на сучасні проблеми, які торкають кожного сьогодні. Немає змісту робити, просто перекладаючи з полиці на полицю.
Про запрошення нових режисерів і акторів до театру
Актори мають працювати з різними режисерськими школами. Раніше ми не могли дозволити собі запрошувати режисера лише на конкретний проект, це було дороге задоволення. Тепер можемо. Цікаво дивитися на те, як режисер-іноземець працює в українському театрі, як взаємодіє з нашими акторами. Для акторів також це перевага, вони досліджують інших людей, їхнє око не затирається.
Щодо запрошення нових акторів і кастингу – то це теж нові свіжі обличчя, нові талановиті люди. В театрі це завжди безперервний процес. Якщо б ми не оновлювали трупу, то були б приреченими на зупинку. Також це зміна поколінь, бо зокрема минулого сезону у нас відійшло у засвіти декілька акторів.
Про гастролі театру
5-8 травня плануємо виїхати на фестиваль CARPATHIAN SPACE. Там будуть 19 різних локацій. На одній із них ми виступимо. Нещодавно з Польщі повернулася частина трупи у межах нашого спільного проєкту з польською агенцією. Ведемо перемовини з міністерством закордонних справ України щодо участі театру у Днях України в Португалії. Працюємо над створенням Днів України у Стамбулі.
Про залучення дітей до театру
Із 2017 року у нас працює досить успішно дитячий проєкт "Вихідний з оперетою". Там для юних глядачів створені тематичні квести, майстер-класи, діти знайомляться з нашими персонажами. Після дитячої вистави можна піти на квест цієї ж тематики. Діти знайомляться одне з одним, ходять театром, малюють, пишуть якісь побажання тощо. Після такого квесту дитина сприймає театр як місце гри і потім приходить знову. Працює і дитяча студія при театрі "Лелеченьки".
Фото: Національна оперета України