Чи дійсно таксі буде дорожчати і від чого це залежить?
Фактори, які на це впливають, це: брак водіїв, вартість палива, ремонту. На жаль, в Україні ніщо не дешевшає, а тільки дорожчає. З приходом цифрових мобільних додатків служб таксі, з’явилося таке прислів’я, що ціна в додатку — найнижча, за якою водій хоче виконувати своє замовлення.
Про конкуренцію серед найбільших компаній таксі
Конкуренція значною мірою знижує вартість. 5 років тому, коли тільки Uber заходив на український ринок, ціна на послуги в інших службах таксі різко впала. І, конкуруючи між собою, Bolt, Uber та Uklon завжди знижують ціну, а водій переходить від однієї служби до іншої у пошуках кращого заробітку. Ціну ж у додатку залишають найнижчою, аби клієнт залишався у них.
Чому бракує водіїв в українських службах таксі?
Не таємниця, що половина київських водіїв — мігранти, іноземці. І під великим питанням знаходиться наявність у них водійських прав чи права на працю в Україні. І 100% вони не мають ліцензії на таксі. В Україні видано всього близько 12 тисяч державних ліцензій. Тобто, на всю країну легально працює 12 тисяч автомобілів таксі, адже ліцензія видається на номер. Всі інші працюють нелегально.
Які закони регулюють це питання?
Майже 3 роки тому я ініціював реформу таксі, де ми об’єднали Bolt, Uber, Uklon,Transflot, частину українських таксі в робочу групи і розробили так званий законопроєкт про реформу таксі, який пропонували ще за правління Порошенка, але він не потрапив до турборежиму. 2 роки тому, актуальним для гравців цього ринку, було замінити державну ліцензію, яка потребує таксометра, шашки, зовнішнього виду, на простий патент, який би вони могли придбати, надати водію, який би, у свою чергу, мав зобов’язання працювати на певну службу таксі, поки не розплатиться за патент. Таким чином кожен водій був би легалізованим, держава отримала б якісь кошти і, як мінімум, всі водії отримували б пенсію.
Фото: Владислав Притоманов, Офіс ефективного регулювання