Що робить Київ для убезпечення киян від зараження коронавірусом?
Ми впоралися і з першою, і з другою хвилями коронавірусу, хоча з другою хвилею було складніше. Київ - велике місто, мегаполіс. Насьогодні місто готове розгорнути більше 4-х тисяч ліжок, майже 97% яких обладнані киснем. Також готуємо 7 лікарень, в разі ще більшого поширення вірусу.
Про доплату лікарям
В минулому році на боротьбу з коронавірусом місто виділило більше мільярда гривень. Це було важливо, адже з них йшла доплата лікарям. Лікарі отримували понад 20 тисяч гривень, молодший медичний персонал - трохи менше. Варто зазначити, що Київ є лідером з вакцинації, кожен третій житель міста вакцинований.
Чи повинні працівники органів місцевого самоврядування, на рівні міста, бути вакцинованими?
Обов'язково, адже вони знаходяться у групі ризику. Насьогодні більше 80% працівників шкіл вже вакциновані і ми сподіваємося, що до 1-го вересня ми встигнемо максимально довести цю цифру до 100%.
Про преференції для щеплених і незручності для нещеплених
Зараз ми вивчаємо досвід інших країн, де є подібні програми і не виключаємо, що відвідування місць масового скупчення людей можуть бути також з програмою обов'язкового щеплення, адже щеплена людина - захищена і не є загрозою для інших.
Як працюватиме система перепусток у Києві?
Зараз опрацьовуємо програму і будемо готові відійти від паперових перепусток, які використовували минулого разу. Будемо переходити на Картку киянина. При наявності дозволів людина матиме можливість пересуватися транспортом, якщо ж такого дозволу не буде, відповідно, не зможе цього зробити. Ми однозначно опрацьовуємо різні напрями і сценарії розвитку подій. Готуємося до найгіршого, але сподіваємося на краще. Лікарні підготовлені, персонал навчений, закуплені усі ліки і засоби захисту. Стосовно транспорту, то ключовим засобом захисту є вакцинація. Тому, ще раз закликаю не нехтувати порадами, вакцинуватися і зберегти власне здоров'я та здоров’я тих, хто вас оточує. Я дуже сподіваюся, що не дійде до обмеження транспорту та спецперепусток, але шлях до цього лежить через вакцинацію.
Про взаємодію Києва з державою: чи збільшилася комунікація між столицею і владою?
Щодня йдуть постійні обшуки по усім комунальним підприємствам. Прокуратура, СБУ, ДБР ходять по колу стосовно тих самих справ. Прокуратура розповсюджує інформацію, мовляв, розкрито злочинне угрупування, яке незаконно евакуйовувало автівки. Наші комунальні підприємства працюють абсолютно відкрито. Всі платежі - офіційні, прозорі, без наявності готівки. Для того, щоб евакуювати автівку ми вивчили досвід різних країн.
При порушенні правил автівкою йде відео та фотофіксація. Потрібно просто дотримуватися правил дорожнього руху. Бо коли підозрюють і звинувачують працівників нашого комунального підприємства, коли називають їх бандформуванням, то це обурює. Ми продовжуватимемо наводити порядок, подобається це комусь чи ні. Ми працюємо абсолютно прозоро, чесно і нам нема чого соромитися. Хтось хоче, щоб у Кличка не вийшло, хоче зіпсувати його репутацію, хоче, щоб у місті стався колапс. Вони спокусилися на найголовніше, що я маю - мою репутацію.
Про приватні евакуатори і ціну на них
Для того, щоб закупити евакуатори потрібні кошти. Ми на аутсорсі залучили додаткові евакуатори, які, разом із нашими працівниками комунального підприємства працюють над евакуаціями. Робота фіксується, платежі йдуть офіційні. Варто зазначити, що ціни на евакуацію в інших містах - вдвічі більші. Ціна на евакуацію автівки за власним бажанням та примусово - однакова. І нам набагато дешевше залучити на аутсорсинг приватні компанії, які офіційну частину грошей сплачують державі, а решта - йде на оплату праці водіям, бензин тощо. Це працює в усьому світі.
Скільки відсотків від суми за евакуацію йде державі?
750 грн йде до державного бюджету, 30% - до міста, а решта - компанії, яка евакуює.
Про скарги людей за незаконну евакуацію автівок
Багато автівок кидають просто на тротуарах, по яким потім неможливо пройти. По дворам не може проїхати ні швидка допомога, ані пожежна машина. Забиті зелені зони. За кордоном будь-яке порушення прав веде до штрафу і кожен знає, що потрібно дотримуватися правил дорожнього руху. Якщо ви - власник автівки, то повинні платити за бензин, техобслуговування та паркінг. А якщо для вас дорого користуватися паркінгом, то ми пропонуємо велодоріжки, закуповуємо новий громадський транспорт. Ми намагаємося навести порядок, адже правила для всіх однакові.
Про масові обшуки
Усі ці звинувачення - мильна бульбашка. На меті: зіпсувати мою репутацію, розказати як усе погано і призначити на посаду іншу людину. Я працюю для свого міста і хочу жити по європейським стандартам у своїй країні. Зроблю все, аби Україна була державою, де є закони і справедливість. Київ - серце України, а, отже, з нього починаються усі зміни. Роблю все чесно і прозоро. І коли починаються обшуки, коли у двері стукає СБУ, я не телефоную генпрокурору чи голові СБУ, а телефоную ЗМІ. Декілька разів протягом року я намагався зателефонувати Володимиру Зеленському по столичним справам, але, очевидно, він був дуже зайнятий.
Яка ваша роль в Конгресі місцевих та регіональних влад?
Я спілкуюся з іноземцями, з Брюсселем і тими людьми, які займаються місцевим самоврядуванням. Їхній коментар такий: дуже дивно, коли самоврядування будується зверху вниз. Якщо Конгрес буде вирішувати проблеми, які є в регіонах - дуже добре. Але ніхто краще за мерів не зможе вирішити проблеми міста: транспорт, ЖКХ, медицину тощо. Мери - найближчі до мешканців та проблем міста. Якщо запросять до Конгресу - долучуся.
Чи будете брати участь у засіданні РНБО 20-го серпня?
Мер міста не є членом РНБО. Зараз РНБО може прийняти будь-яке рішення, всупереч ключовим речам. Якщо прийматимуть рішення про усунення Кличка із посади голови КМДА, то я не чіпляюся за крісло. Є Конституція України і Конституційний Суд тричі приймав рішення про те, що обраний киянами міський голова повинен бути призначений головою КМДА. У мешканців столиці хочуть забрати можливість обирати людину, відповідальну перед громадою. Кияни хочуть, аби їм призначали керівника чи обирати його самим?
У кожного президента України, ще з періоду правління Кучми, була спокуса контролювати столицю. Те ж стосується і політичних сил, у яких була змога висунути свого кандидата на місцевих виборах, презентувати програму, отримати підтримку киян, виграти вибори і втілювати ті програми, які є у партії. Цього не вийшло і зараз будь-якими методами хочуть взяти під контроль Київ, керувати ним. Але при цьому руйнується структура самоврядування. Містом може керувати людина обрана мешканцями, а не призначена владою.
Про забудовування зелених зон Києва
Зараз представляємо новий генеральний план Києва для обговорення і після цього будемо його коригувати, враховуючи усі зауваження. Планується велика дискусія стосовно зелених зон, місць відпочинку, транспортної інфраструктури, екології. Стосовно зелених зон, то там дійсно багато проблем. Ще у 2004-му році земельні ділянки на Протасовому Яру були віддані у приватну власність. Але це - легені нашого міста, паркова зона. Тому місто подає в суди, адже ми маємо рухатися в правовій площині, щоб відстояти власні інтереси.
Чи буде побудоване до кінця року метро на Виноградар?
Будівництво йде досить ефективно, інтенсивно. Є деякі проблеми, адже коронавірус вніс свої корективи. Але мені пообіцяли, що до кінця року роботи закінчать.
Коли і на скільки піднімуть ціни на комунальний транспорт у столиці?
Транспорт Києва - дотаційний. Для його функціонування ми дотуємо більше 3-х мільярдів гривень. Тобто собівартість проїзду насьогодні набагато вища, ніж квиток. Але ми розуміємо, що ситуація непроста і люди мають пересуватися містом. Ми шукаємо ресурси, щоб і транспорт не зупинявся, розвивався далі і мав компромісну ціну. Рішення про підняття цін приймається не особисто Кличком. Якщо, все ж таки це відбудеться, ми обов'язково будемо обґрунтовувати таке рішення.
Фото: Українське радіо