"Коли говорять про авіацію загального призначення, йдеться про злітні судна максимальною вагою 5700 кг. Літак АН-2, наприклад, також входить в цю категорію. Проте ми не комерційна авіація: згідно українського законодавства ми не маємо права перевозити пасажирів", – розповів Геннадій Хазан.
За його словами, в суспільстві існує оманлива думки, що літати не складніше, ніж керувати автомобілем. Проте це не так, адже діяльність пілотів вкрай відповідальна та суворо регламентована законодавством:
"Наша діяльність регулюється авіаційними правилами й Повітряним кодексом України. Також є "Порядок використання повітряного простору України". Все досить суворо: штрафи починаються від 1200 гривень і до безкінечності. Я знаю випадки, коли людям за серйозні помилки призначали штрафи в розмірі більше 100 тисяч гривень".
"За всім наглядає Державна авіаційна служба України – контролюючий орган, який спостерігає за безпекою авіації загалом, в тому числі й тієї, яка займається перевезеннями", – зазначив експерт.
Хазан розповів, що аби стати пілотом, треба закінчити школу, мати медичний сертифікат, здати іспити та екзаменаційні та кваліфікаційні перевірки та мати відповідні допуски: "Адже пілоти – це люди, яких вчать бути відповідальними, вони відповідають за себе, техніку та людей, які можуть бути з ними на борту".
"Ми літаємо до висоти технічної можливості літака: є приватні літаки, які мають герметичну кабіну, а є й такі, які її не мають і використовується кисень. Від 4000 метрів і вище, згідно авіаційних правил України, треба давати кисень, який забезпечують спеціальні системи на бортах літаків.
Загалом же літаки більш простої конструкції виконують польоти на висоті до 1500 метрів, а літаки більш складної конструкції – на висоті 2400-2800 метрів", – пояснив Геннадій Хазан.
Також він зазначив, що повітряний простір поділяється на контрольований та неконтрольований і у кожному з ним свої правила пересування: "Десь пів України – це так званий неконтрольований простір класу "G", де можна літати коли і як захочете. Контрольований простір в свою чергу – це території аеропортів та загальних й військових аеродромів".
Наостанок експерт розповів, що станом на початок 2021 року в Державному авіаційному реєстрі повітряних суден України було зареєстровано більше 400 одиниць приватних суден: "Сюди входять не лише літаки, але й гелікоптери та ін. Й кількість таких суден зростає".
"Проте в порівнянні з іншими країнами ця кількість зовсім невелика. До прикладу, в Німеччині суден, зареєстрованих на приватних осіб, біля 25 тисяч, у Франції – біля 20 тисяч, у США – більше 400 тисяч", – зазначив Геннадій Хазан.
Фото: rbc