"Логіка встановлення камер автофіксації — це зменшення травматизму на дорогах", — каже Тарас Гук. Загальна кількість ДТП зростає, на його думку, по зрозумілих причинах, бо щороку збільшується кількість авто. Крім того, статистика по ДТП часто є надмірною, тому що фіксуються такі пригоди, які б у Європі, наприклад, навіть не були б занесені до статистики: "Наприклад, у машини подряпина і в нас заведено вже викликати поліцію".
Що ж до зниження смертності, тут, каже Гук, є позитив, але це все одно надто мало: "Україна залишається країною, де на дорогах гине найбільше людей у Європі, і це поганий сигнал, та підтвердження того, що робота поліції все одно не достатня, попри встановлення камер фіксації". За його словами, основною причиною того, що в Україні такий високий рівень травматизму та смертності на дорогах є перевищення швидкості, тому що "за 2015-го по 2020-й рік в Україні не було фіксації перевищення швидкості". Крім цієї, є також низка інших причин: керування у стані алкогольного та наркотичного сп’яніння, погана інфраструктура, поганий стан медицини, невикористання засобів безпеки. "Це все вторинні причини. Первинна причина — це державна політика, яка заключається у неспроможності різних структур проводити системно роботу. Не концентруватися на статистиці, адже людське життя має найвищу цінність. Те, що у нас гине така кількість людей щороку, це удар по економіці країни".
До того ж, підкреслює правник, їх було встановлено дуже мало: всього 50 комплектів по Києву та області. І пізніше додатково почали встановлювати камери в інших містах по шляхах, і їх зараз 150. "При тому, що поліція обіцяла, що до кінця 2020-го року їх буде щонайменше 200".
Також вирішенням ситуації є те, що поліція планує запускати по місту так звані "фантомні" авто — без розпізнавальних знаків, які будуть обладнані тими ж засобами автофіксації, які будуть відстежувати порушення правил саме на трасах, додає Тарас Гук. "Такі автомобілі навіть закуплені, і законодавство їх дозволяє".
Фото: авто24