"Безпека дорожнього руху не може виділяти в собі один чи декілька факторів. Це комплексна система і комплексне поняття, і для того, щоб впливати на нього, потрібно робити комплекс заходів. Йдеться про будівництво та реконструкцію доріг, аби була врахована організація дорожнього руху так, щоб це було безпечно для водіїв, пішоходів та інших учасників дорожнього руху. Це і заходи щодо контролю за порушеннями правил безпеки дорожнього руху. Дуже важливим аспектом є й роз'яснювальна превентивна робота щодо зміни правової свідомості суспільства, всіх учасників дорожнього руху та створення поняття і концепту безпечної поведінки на дорозі. З цим комплексом потрібно працювати щодня і здійснювати кроки в кожному з напрямків", — розповів Олексій Білошицький.
Він нагадав, що майже рік тому, у червні 2020 року, відбувся офіційний запуск системи автоматичної фото- та відеофіксації дорожнього руху і поліція вже має серйозні результати цього нововведення:
"І статистично, і фактично шляхом спостереження ми можемо констатувати, що знизилася швидкість у місцях встановлення камер. В перший день встановлення камер ми зафіксували понад 50 тисяч правопорушень, а зараз ця цифра сягає 5-8 тисяч. Ми бачимо суттєве зниження швидкості і суттєве зниження кількості правопорушень. Як наслідок, кількість дорожньо-транспортних пригод із потерпілими і загиблими в місцях встановлення камер знизилася втричі. Ефект, який ми очікували і планували отримати від системи автоматичної фіксації, досягається".
"Сама суть системи автоматичної фіксації і той спосіб, в який вона запущена в Україні, має на меті зниження швидкості та зменшення аварійності, а не притягнення якомога більшої кількості водіїв до відповідальності. Адже якщо ми подивимося зарубіжні країни, то не завжди там камери автоматичної фіксації встановлюються відкритим методом. В багатьох країнах є прихований метод, коли не повідомляється, де знаходиться камера. У нас же відкрита система, кожен знає, де встановлені камери. Вони розташовагі в місцях концентрації ДТП, і для нас важливо повпливати та не, щоб їх в цих місцях було якомога менше", — розповів Олексій Білошицький.
Також заступник начальника Департаменту патрульної поліції відреагував на нарікання з боку слухачів щодо бездіяльності поліції в боротьбі з паркуванням в недозволених місцях: "Порушення правил паркування — це дійсно проблема, особливо у великих містах. Поліцейські звертають увагу на цей вид правопорушення, але (це також — ред.) питання правової свідомості та культури. Скажу відверто, цього порушення дуже багато, і патрульною поліцією постійно проводяться профілактичні заходи. Нещодавно ми запускали спеціальні кампанії, спрямовані на боротьбу з цим видом правопорушення. Наприклад, ми позначали "Місця для любителів штрафів" — місця, де не можна паркуватися".
"Проте у патрульної поліції є широкий загал функцій, в тому числі і у сфері безпеки дорожнього руху. Тим не менш, декілька років тому було внесено зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, і зараз боротьбу із неправильним паркуванням мають право вести місцеві інспектори з паркування. На мою думку, цей вид правопорушення на 90% має відійти до них, як це є в європейських країнах", — підсумував Олексій Білошицький.
Фото: Місто